مصرف آنتی اکسیدان ها روند پیری پوست را به تأخیر می اندازد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‘فروزان صالحی’ در گفت و گویی افزود: غذاهای گیاهی نظیر میوه ها، سبزی ها و غلات کامل حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که برای سلامت انسان مفیـد بوده، بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن را به تاخیر انداخته و از بیماری های غیرواگیر ازجمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت و انواع سرطان ها پیشگیری می کند.

وی با بیان این که وجود بسیاری از آنتی اکسیدان ها با رنگ خاص در مواد غذایی مشخص می شود، افزود: رنگ قرمز تیره در میوه هایی نظیر گیلاس و آلبالو و گوجه فرنگی، رنگ نارنجی در هویج، رنگ زرد در ذرت، انبه و رنگ آبی مایل به بنفش در تمشک، شاتوت و انگور نشان دهنده وجود آنتی اکسیدان در این مواد است.

وی به نقش آنتی اکسیدان ها در سلامت تاکید کرد و گفت: افراد برای حفظ سلامت و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی می توانند روزانه پنج واحد از سبزی ها و میوه ها مصرف کنند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: چنانچه در رژیم غذایی دو اصل تعادل و تنوع رعایت شود، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و املاح به میزان مورد نیاز دریافت و نیاز افراد سالم به این مواد برآورده می شود و نیازی به دریافت مکمل ها نیست البته گروه های در معرض خطر مانند کودکان، زنان باردار و شیرده و نیازمند دریافت بعضی از مواد مغذی از طریق مکمل ها هستند.

وی گفت: آنتی اکسیدان ها در میوه هایی مانند انواع توت ها نظیر توت فرنگی، تمشک و شاتوت، آلبالو، انگور قرمز، سیب، مرکبات سیب و هلو انواع سبزی ها مانند هویج، گوجه فرنگی کلم برگ، اسفناج، ذرت فرآورده های فرآوری شده گوجه فرنگی پیاز، بروکلی گل کلم، کلم بروکلی و تربچه و همچنین تخم مرغ ، چای، قهوه، شکلات و دارچین موجود است.

صالحی تصریح کرد: آنتی اکسیدان ها در حفظ سلامتی ارگان های مختلف بدن، حفظ سلامت بینایی، سلامت پروستات، حفظ سلامت عملکرد مغز و قلب همچنین سلامت دستگاه ادرار و حفظ و تقویت عملکرد سیستم ایمنی نقش مهمی دارند.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۳۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.