مصرف باتری در دستگاه‌های الکترونیکی همراه به حداقل می‌رسد

۰۹اردیبهشت،

مصرف باتری در دستگاه‌های الکترونیکی همراه به حداقل می‌رسد

مصرف باتری در دستگاه‌های الکترونیکی همراه به حداقل می‌رسد

شرکت ARM که بزرگترین تولیدکننده پردازنده‌های مخصوص گوشی هوشمند و رایانه‌ لوحی در جهان محسوب می‌شود، فناوری تازهی با نام big.LITTLE ارایه کرد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، اسمارت‌کمپانی نوشت : شرکت ARM که بزرگترین تولیدکننده پردازنده‌های مخصوص گوشی‌ هوشمند و رایانه‌های لوحی در جهان محسوب می‌شود، فناوری تازهی با نام big.LITTLE ارایه کرده است که می‌تواند عمر باتری دستگاه‌های الکترونیکی همراه را افزایش می‌دهد و قابلیت‌های اجرایی گوشی‌ هوشمند را بیشتر می‌کند.

این فناوری به‌گونه‌ای طراحی شده است که یک پردازنده پرقدرت را در کنار یک پردازنده معمولی به صورت یکجا در گوشی هوشمند ارایه می‌دهد.

با این فناوری بسته به فعالیتی که کاربر با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهد، هر یک از این پردازنده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، تا میزان مصرف باتری به حداقل برسد.

برخی فعالیت‌هایی که با گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود، انرژی بسیاری مصرف می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع بازی‌ها یا ابزارهای کاربردی ارتقا یافته اشاره کرد که در فناوری تازه این فعالیت‌ها به کمک پردازنده قوی‌تر اجرا می‌شوند.

در عین حال، زمانی که فعالیت‌های سبک‌تر انجام می‌شود پردازنده قوی‌تر به صورت خودکار خاموش می‌شود و از پردازنده ضعیف‌تر استفاده می‌شود، تا میزان مصرف باتری به حداقل برسد.

وارن ایست (Warren East) مدیرعامل شرکت ARM در این خصوص توضیح داد که کاربران برای در اختیار گرفتن گوشی‌های هوشمند مجهز به big.LITTLE باید تا سال ۲۰۲۲ منتظر بمانند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.