مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با هشدار نسبت به ناتراز شدن تولید و مصرف بنزین در کشور گفت: مصرف بنزین در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲.۵ درصدی داشته است.

مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است

به گزارش ممتاز نیوز، علی اکبر  نژادعلی در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون مصرف بنزین حدود ۱۲ و نیم درصد بیشتر از سال گذشته بوده است، اظهار کرد: تقریبا در شرایط هم ترازی هستیم اما با کوچکترین مشکلی به شرایط ناترازی خواهیم رسید، موضوع قابل توجه  این است که مصرف سوخت مانند انرژی های دیگر  در کشور در مقایسه با سایر کشورها خیلی بیشتر است و این می طلبد که اطلاع رسانی ویژه به مردم کشور صورت بگیرد.

وی افزود: همچنین در ارتباط با بحث تولید خودروها و خارج کردن خودروهای فرسوده از سرویس نیز باید اتفاقاتی بیفتد تا ما شرایط هم ترازی را به سمت و سویی ببریم که در اصل تراز مثبت پیدا کنیم. در حال حاضر  تولید نسبت به مصرف با شرایط موجود اعداد و ارقام نشان می دهد که هرچقدر تولید کنیم باید به همان میزان هم مصرف کنیم و در اصل اگر تولید در دوره هایی کاهش یابد عملا چون مصرف کاهش نمی یابد و این دغدغه ما است.

به گفته وی در حال حاضر  تقریبا براساس آماری که برای توزیع کارت هوشمند سوخت در کشور برای خودروها انجام دادیم، بالغ بر ۳۰ میلیون کارت سوخت در اختیار مردم قرار دادیم که در ازای آن خودرویی وجود دارد که خیلی ها مربوط به خودروهای تولید نسل قدیم است و خودروهای تولید نسل جدید نیز که قرار است وارد بازار شود نیز شرایط مصرف آن ها  نسبت به خودروهای جهانی به مراتب بیشتر بوده، این بیشتر مصرف کردن سوخت نیازمند این است که ما بیاییم و خودروهای فرسوده را کم کم از چرخه خارج کنیم و فرآیند تولید در کشور را گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه تقریبا پالایشگاه های ده گانه داخل کشور داریم، ساخت پالایشگاه در کشور نیز به سادگی نیست و رشد مصرف نیز به گونه ای است که به طور مثال اکنون نسبت به سال گذشته تقریبا ۱۲ و نیم درصد رشد مصرف داریم، اکنون که دو ماه و نیم بیشتر از سال نمی گذرد و هنوز به تابستان نرسیدیم، در همین چند روز اخیر رکورد مصرف امسال  تقریبا شکسته شد و بالغ بر ۱۲۷ میلیون لیتر مصرف ما افزایش یافت؛ این رشد نامتقارن داخل کشور می تواند شرایط را به سمت ناترازی بنزین هم برساند.

وی ادامه داد: بالاخره اگر شروع ساخت پالایشگاه امروز آغاز شود، ساخت آن چندین و چند سال طول خواهد کشید و با توجه به شرایط خاص خودش سخت است و امکان پذیر نیست که ما بتوانیم با تولید و گسترش این بخش افزایش مصرف را مهار کنیم، عدد ۱۲ و نیم درصد رشد در ماه های اولیه سال حتی در فصل اول رشد بسیار بزرگی است که باید مدیریت کرد.

نژادعلی با بیان اینکه  باید شدت مصرف انرژی کشور کم شود، کم شدن مصرف انرژی به واسطه اطلاع رسانی ویژه به مردم حاصل می شود، گفت: مردم ایران هر زمان به آن ها اطلاع رسانی شد و با صداقت به آن ها بیان شد که در هر حوزه مشکلی وجود دارد کمک کردند و این رشد مصرف انرژی را می توانیم از مردم کمک بخواهیم. هنوز به آن درجه ای که باید اطلاع رسانی ویژه صورت بگیرد که در مصرف انرژی و مصرف بنزین مدیریت و بهینه مصرف کنند، این اطلاع رسانی انجام نشده است. رسانه ها هم تاثیرگذار هستند و با اطلاع رسانی گسترده می شود این اتفاق خوب  را رقم زد.

انتهای پیام/


پلاس
خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.