مصرف سبزیجات ۴۰ درصد از ابتلا به فراموشی در سالمندی می کاهد

به گزارش عصر جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،’ نغمه مخبر ‘ افزود: بر اساس پژوهشهای انجام شده افرادی که کاهو و اسفناج بیشتری مصرف می کنند در مقایسه با دیگر همسالان خود بسیار کمتر به فراموشی مبتلا می شوند.

وی اظهارداشت:همچنین این پ‍ژوهش تاکید می کند، سالمندان از مصرف سبزیجاتی مانند کدو و گل کلم نیز غفلت نکنند، زیرا این سبزیجات در تقویت حافظه موثرند.

مخبر با بیان اینکه آلزایمر شایعترین شکل زوال عقل در میان سالمندان به شمار می رود که بشدت توانایی های فرد را در انجام فعالیت روزانه مختل می کند، خاطر نشان کرد: بر اساس پژوهشهای انجام شده عصاره پنج میوه و سبزی شامل گل کلم، سیب زمینی، پرتقال، سیب و تربچه حاوی موادی است که تاثیرآنها مشابه داروهای درمان آلزیمر است و بیشترین میزان این ماده در گل کلم یافت می شود.

به گفته ی وی ، بیشتر داروهای درمان آلزیمر نقش بازدارندگی آنزیم استیل کلرینستر که عامل تجزیه پیام رسان عصبی استیل کولین است را دارند و ماده موثر دراین پنج میوه گلوکوسینولات است که درتمام خانواده کلم ها یافت می شود و مصرف مرتب این ترکیبات در جلوگیری ازکاهش میزان استیل کولین دستگاه عصبی مرکزی بسیار تاثیر دارد.

مخبر با اشاره به اینکه آلزایمرسکوت طولانی مدت حافظه است، تاکید کرد: اگر سالمندان اسامی افراد را دائما فراموش می کنند و فکر می کنند حافظه شان روزبه روز ضعیف تر می شود، یا اگر درروندطبیعی زندگی اختلال بوجود آمده و نمی توانند کارهای روزمره را به تنهایی انجام دهند باید به پزشک مراجعه کرد.

اجتمام **۹۰۲۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۸۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. یوسف:

    جرا دردانشگاههای پزشکی مارشته تخصصی طب سالمندی وجودندارد؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.