مصرف سرشیر، خامه و کره را محدود کنید

۲۸ آبان ،

با اصلاح الگوی غذایی می توان از روند روبه رشد بیماری های قلبی عروقی، دیابت،‌افزایش فشارخون، افزایش چربی خون،‌انواع سرطان ها و چاقی پیشگیری کرد.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر زهرا عبداللهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اشخاص برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن مرتبط با تغذیه باید مصرف روغن بخصوص چربی های حیوانی شامل کره، خامه، سرشیر و دنبه را محدود کنند همچنین استفاده از روغن مایع بجای روغن های نباتی جامد نیز توصیه می شود.

وی افزود: مصرف غذاهای آب پز و بخارپز بجای غذاهای سرخ شده و استفاده از روغن های مایع مخصوص سرخ کردن در پیشگیری از بیماری های مرتبط با تغذیه مؤثر است.

دکتر عبداللهی محدود کردن نوشابه های گازدار و استفاده از دوغ و سایر نوشیدنی های سالم را ضروری دانست و گفت: مصرف روزانه شیر و لبنیات کم چرب (کمتر از۵/۱%) ، محدود کردن مصرف گوشت های قرمز و استفاده ازگوشت های سفید مثل مرغ و ماهی در سبد غذایی خانواده باید جایگزین شود.

به گفته وی، اشخاص باید مصرف قند و شکر، انواع شیرینی های خشک و تر، آب نبات، شکلات، گز، سوهان و بطور کلی مواد قندی و شیرین را کاهش داده و بجای آن می توانند روزانه انواع سبزی ها، صیفی جات و میوه های تازه مصرف کنند.

این متخصص تغذیه تأکید کرد: کاهش مصرف نمک و غذاهای شور مثل ماهی شور، ماهی دودی، آجیل شور، چیپس و داشتن تحرک بدنی مانند پیاده روی حداقل ۳۰ دقیقه در روز، برای جلوگیری از افزایش وزن و چاقی توصیه می شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.