مصرف سویا کلسترول و قند خون را کاهش می دهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

یک متخصص غدد و متابولیسم گفت: اشخاصی که در رژیم غذایی آنها به اندازه کافی سویا وجود دارد، سطح کلسترول و قند خون کمتری در مقایسه با سایر شرایط دارند.

ابوالفضل وفایی نژاد، متخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه بسیاری از اشخاص جامعه دچار مشکل افزایش کلسترول و قند خون می باشند و در نتیجه این مشکل خود به برخی از بیماری ها و نارسایی ها مبتلا بوده و یا در معرض ابتلا به آن می باشند.

وی با بیان اینکه الگوهای نامناسب تغذیه ای نقش بسیار مهمی در افزایش سطح کلسترول و قند خون دارند تصریح کرد: البته ممکن است سوخت و ساز بدن نیز دچار اختلال شده و حتی فردی هم که مصرف چربی و قند چندان بالایی هم ندارد، دچار مشکل افزایش کلسترول و قند خون شود.

وفایی نژاد افزود: کاهش سطح کلسترول و قند خون یک موضوع بسیار مهم و اساسی است که از جمله از طریق رژیم غذایی مناسب قابل حصول است.

وی گفت: علاوه بر هزینه های غذایی، مصرف برخی از مواد غذایی مانند سویا نیز در کاهش کلسترول و قند خون موثر است.

وفایی نژاد تاکید کرد: در واقع اشخاصی که در رژیم غذایی آنها به اندازه کافی سویا وجود دارد، سطح کلسترول و قند خون کمتری در مقایسه با سایر شرایط دارند.

وی یادآور شد: بر طبق نتایج مطالعاتی که در داخل و خارج کشورمان صورت گرفته است مصرف منظم و متعادل سویا می تواند به کاهش وزن بدن نیز کمک قابل ملاحظه ای کند.

وفایی نژاد با بیان اینکه تاثیر سویا در کاهش سطح کلسترول قند خون در بسیاری از مطالعات ثابت شده است خاطر نشان کرد: البته بر طبق نتایج مطالعاتی که تاکنون صورت گرفته است تاثیر مصرف سویا در کاهش کلسترول خون تا حدودی بیشتر از تاثیر این ماده در کاهش قند خون است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.