مصرف سیگار به بیش از ۶۶ میلیارد نخ سیگار رسیده است

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

نگارش توسط سامان در یکشنبه, ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ در دیگه چه خبر
مصرف سیگار به بیش از ۶۶ میلیارد نخ سیگار رسیده است

عضو هیات مدیره جمعیت مبارزه با مواد مخدر گفت: سالانه ۱۲۰۰ تریلی سیگار در کشور قاچاق می شود .

 «محمدرضا مسجدی» روز جمعه در نشست سالیانه جمعیت مبارزه با مواد مخدر که با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: رقم مصرف سیگار در ایران به ۶۶ میلیارد و نیم رسیده است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات با استناد به آمار سال ۲۰۰۸ سازمان بهداشت جهانی (wHOُ) گفت: براساس این آمار ۵۷ میلیون مورد مرگ سالانه در دنیا اتفاق می افتد که ۳۶ میلیون نفر بر اثر بیماریهای غیرواگیر می میرند. همچنین بیماریهای قلبی عروقی، سرطان ، بیماریهای مزمن تنفسی و دیابت از دیگر عوامل مرگ و میر هستند.

 ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد کشور دخانیات مصرف می کنند

این فوق تخصص ریه با بیان این که حدود ۲۰ درصد افراد بالغ در جهان سیگار می کشند، گفت: ۱۰ تا ۱۲ درصد ایرانیان سیگار می کشند و ۳۳ درصد از پسران و ۵/۱۹ درصد از دختران کشور سابقه تجربه دخانیات داشتند که پنج درصد پسران و یک درصد دختران کشور سیگاری هستند.

به گفته دبیرکل انجمن جهانی مبارزه با بیماریهای ریوی کشورهای پیشرفته از ۴۰ سال پیش با افزایش مالیات، مبارزه با دخانیات را آغاز کرده اند.

مسجدی با اشاره به وضعیت بودجه کشور و کاهش قیمت نفت گفت: با این وجود مشکلات جدی در تامین بودجه برای مبارزه با دخانیات در سالهای اینده خواهیم داشت.

الف



باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.