مصرف شیر در کشور طی دو ماه گذشته ۳۰درصد کاهش یافت / هشدار نسبت به افزایش قیمت ها و تعطیلی کارخانه های لبنیات

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرآورده‌های لبنی خبر از کاهش مصرف ۳۰درصدی شیر از اسفند گذشته در کشور داد و گفت: اگر شرایط و قیمت‌ها به صورت فعلی باقی بماند، تولید کنندگان در حال تعطیلی هستند.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا، محمدرضا اسماعیلی در مورد میزان افزایش قیمت محصولات لبنی با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر یارانه و مابه‌التفاوت به این بخش تعلق نگیرد، افزایش قیمت ۲۰ درصدی در این محصولات خواهیم داشت، اما اگر دولت باید به این صنعت کمک کند و به تولید کنندگان یارانه داده شود، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

این فعال بخش تعاونی گفت: در همه کشورها از تولید شیر حمایت می‌شود، تا سرمایه‌گذاری انجام شود و این محصول مهم را که ارتباط مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد، تولید کند.

یارانه ۲۵۰۰میلیاردی هنوز اجرایی نشده

وی در مورد اعطای یارانه بخش صنعت با بیان اینکه هنوز هیچ ابلاغیه‌ای در این باره به دست ما نرسیده است، گفت: یارانه ۳۰۰ میلیارد تومان کمک به تولید شیر را برخی از واحدهای تولیدی استانها دریافت کردند، اما یارانه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای کمک به تثبیت قیمت شیر خام هنوز اجرایی نشده است و این در حالی است که برخی کارخانه‌های لبنیات در حال تعطیلی هستند.

اسماعیلی در مورد پیش‌بینی میزان تولید لبنیات در سال جاری گفت: اگر شرایط و قیمت‌ها به صورت فعلی باقی بماند، تولید کنندگان در حال تعطیلی هستند، در حالی که این افراد حداقل حدود ۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه فراوده های لبنی افزود: در همه کشورها از تولید شیر حمایت می‌شود، تا سرمایه‌گذاری انجام شود و این محصول مهم را که ارتباط مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد، تولید کند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.