مصرف طولانی مدت شیشه یکی از دلایل اقدام به خودکشی جوانان است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ‘رضا دواساز ایرانی’ با اشاره به اعتیادآور بودن شیشه اظهار داشت: این ماده افیونی در رده متا آمفتامین‌ها بوده و یک محرک اعتیادآور بسیار قوی با تاثیرگذاری شدید بر روی سیستم عصبی است و به نام‌های کریستال و یخ نیز شهرت دارد.

وی در زمینه تاثیرات روان‌شناختی شیشه گفت: مصرف‌کنندگان این نوع ماده مخدر پس از مدتی گرفتار برخی عوارض روحی – روانی از جمله توهم، هذیان و افکار خود کشی می شوند, علاوه بر این مصرف طولانی مدت آن ممکن است باعث افسردگی و اضطراب شدید شود.

دواساز ایرانی به باورهای اشتباه در مورد مصرف شیشه اشاره کرد و ادامه داد: این نکته غلط در بین جوانان رایج شده که چون شیشه اعتیاد ندارد برای بدن سازی بسیار مفید است چرا که به نظر آنان فعالیت بدنی فرد بعد از مصرف شیشه زیاد شده و این فعالیت بدنی شدید و خستگی‌ ناپذیری باعث لاغری و تناسب اندام وی می‌شود, در حالی که این نظریه مردود و اشتباه است.

مدیر گروه بهداشت روان مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: احساس کاذب ذکاوت و هوشیاری، احساس انرژی زیاد و اعتماد به نفس، پر حرفی، کم اشتهایی، احساس بی نیازی به خواب و خوراک، افزایش تحرک، درد قفسه سینه، خشکی دهان، تهوع، استفراغ، اسهال،تند خویی، بی‌حوصلگی، تحریک پذیری، بی‌قراری، نا‌آرامی، بدگمانی، بدبینی و سوء ظن، توهم، پرخاشگری، خشونت و آسیب به دیگران از دیگر آثار مصرف شیشه است.

وی اضافه کرد: کسانی که به طور متوالی از این ماده استفاده می‌کنند، بدنشان نسبت به مقدار مصرف قبلی تحمل پیدا می‌کند و باعث می‌شود فرد برای رسیدن به حالت قبلی، مقادیر بیشتری از آن را مصرف کند و در صورت قطع مصرف، دچار علائم ترک می‌شوند.

۷۱۶۱/۶۴۱/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۷۱۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.