مصرف لبنیات برای تکمیل دندان ها و استخوان های جنین ضروری است

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت – ۰۵:۵۱:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

توصیه به مادران باردار؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  مصرف شیر و لبنیات به میزان کافی در دوران بارداری نه فقط برای تشکیل و تکمیل دندانها و استخوانهای جنین ضروری است بلکه برای نگهداری ذخایر کلسیم مادر در دوران شیردهی نیز لازم است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، پریسا ترابی کارشناس تغذیه وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عدم دریافت کافی کلسیم احتمال بروز پوکی استخوان را در افراد بیشتر می کند و دریافت کافی کلسیم در طول دوران زندگی برای استحکام استخوانها و دندانها بسیار ضروری است.
وی افزود: برای پیشگـــیری از ابتلا به پوکی استخوان، در هر سنی که هستید روزانه حداقل ۲ لیوان شیر یا جانشین های آن شامل ماست، پنیر یا کشک بخورید.
ترابی تصریح کرد: دریافت ناکافی کلسیم دردختران نوجوان همراه با افزایش سن در آنها باعث آسیب پذیر نمودن آنان در برابر پوکی استخوان می شود.
وی ادامه داد: ماست و شیر بدون چربی با داشتن حداقل کالری از مهمترین منابع کلسیم هستند و حتی الامکان از مواد لبنی کم چرب مصرف کنید چون حاوی بیشترین مواد مغذی هستند.
این کارشناس تغذیه به نوجوانان و زنان باردار و شیرده و زنان در سنین یائسگی توصیه کرد: روزانه حداقل ۳ لیوان شیر یا جانشین های آن شامل ماست، پنیر و کشک مصرف کنند.
ترابی بیان کرد: شیر و لبنیات تامین کننده پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین B2، ویتامین B12، ویتامین A هستند و مصرف آن در مادران شیرده مصرف کافی شیر و لبنیات برای تولید شیر و تامین نیازهای کودک ضروری است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۲۱۷۵۱۱۸۸۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.