مصرف میوه را در هنگام سحر فراموش نکنید

صدیقه پیروان گفت: مصرف میوه هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشکل یبوست نیز می شود. میوه ها سرشار از فیبر هستند و قند موجود در آنها در حالت خالص و بدون فیبر دیرتر از قندهای ساده جذب می شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی کند.

 مصرف میوه هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشکل یبوست نیز می شود.

به گزارش ایسنا، صدیقه پیروان کارشناس نظارت بر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این مطلب و با اشاره به روزه داری و رفع تشنگی گفت: نوشیدن آب همراه با غذای سحر به خصوص مابین غذا نه تنها عطش را رفع نمی‌کند بلکه باعث رقیق شدن شیره معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم غذا می شود.

وی ادامه داد: روزه داران باید در ماه مبارک رمضان سدی در بدن خود بسازند که بتوانند آب و مواد غذایی را که در سحر مصرف شده است، به صورت یکنواخت و دائم در طول روز به قسمت های مختلف بدن برسانند که این امر تنها با مصرف موادغذایی غنی از فیبر شامل سبزیجات و میوه ها، امکان پذیر است

وی افزود: مصرف میوه هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشکل یبوست نیز می شود. میوه ها سرشار از فیبر هستند و قند موجود در آنها در حالت خالص و بدون فیبر دیرتر از قندهای ساده جذب می شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی کند.

مهندس پیروان بیان کرد: مصرف سالاد کاهو نیز به دلیل داشتن آب و فیبر فراوان و برای کاهش احساس تشنگی بسیار موثر است. مصرف هندوانه و شربت خاک شیر هم به میزان زیادی از تشنگی جلو گیری میکند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روزه داران باید به اندازه کافی چای کم رنگ، شیر و آب میوه مصرف کنند تا در طول روز دچار کم آبی نشوند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.