مصرف چای سیاه خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / سلامت /۰۸/۱۹
در حالی که بیماری دیابت نوع دوم به شدت در جهان در حال شیوع است، پژوهشگران اعلام نمودند مصرف بسیار چای سیاه خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

به گزارش تفسیری فدراسیون بین المللی دیابت، تا سال دو هزار و سی تعداد مبتلایان به بیماری دیابت نوع دوم در جهان به چهارصد و سی و هشت میلیون نفر خواهد رسید و این در حالی است که تعداد مبتلایان به بیماری در سال دو هزار و ده، دویست و هشتاد و پنج میلیون نفر بود.
در این حال پژوهشگران اسکاتلندی با جمع آوری و بررسی اطلاعات مربوط به تاثیرات مصرف چای سیاه در پنجاه کشور دریافتند مصرف بسیار این چای با کاهش موارد ابتلا به دیابت نوع دوم همراه بوده است.
پژوهشگران با انتشار یافتن نتیجه این تحقیقات در «نشریه پزشکی بریتانیا» اعلام نمودند: «این تحقیقات نتیجه تحقیقات پیشین در زمینه های زیست شناسی، فیزیولوژیک و بوم شناختی را در زمینه تاثیرات مصرف چای سیاه بر کاهش ابتلا به دیابت و دچار شدن به چاقی مفرط تایید می نماید.»

به گزارش تفسیری پایگاه اینترنتی «مدیکال نیوز تودی»، جامعه علمی اخیرا توجه بسیاری به تاثیرات مصرف چای سبز داشته است. چای سبز حاوی نوعی فلاونوئید موسوم به کاتچین است و خواص ضد التهابی دارد.
چای سبز در روند تخمیر به چای سیاه تبدیل می گردد که این روند به وجود آمدن ترکیبات فلاونوئیدی را همچون تئاروبیگین و تئافلاوین در چای سیاه به همراه دارد.
مصرف چای سیاه علاوه بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، فشار خون را نیز کاهش می دهد و همچنین در پی کاهش سطح هورمون کورتیزول در بدن، سبب از بین رفتن اضطراب می گردد.
همچنین مصرف سه یا بیشتر فنجان چای سبز یا سیاه خطر بروز سکته مغزی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.
شستن دهان با چای سیاه نیز از ایجاد پلاکها جلوگیری می نماید.
مصرف چای سبز یا چای سیاه همچنین کاهش سرعت رشد سرطان پروستات را در پی دارد.
۱۰۶/۱۴۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.