مصرف چای سبز کاهش دهنده سرطان های گوارشی

ممتاز نیوز: متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با مطالعه روی گروهی از زنان چینی دریافته‌اند که نوشیدن چای سبز در پیشگیری از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش در زنان موثر است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه معلوم شد در زنانی که به نوشیدن چای سبز عادت دارند احتمال ابتلا به سرطان دستگاه گوارش ۱۷ تا ۲۱ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش تایمز او ایندیا، متخصصان مرکز سرطان واندربیلت – اینگرام در این مطالعه روی حدود ۷۵ هزار زن چینی میانسال و سالمند که در برنامه «تحقیق سلامت زنان شانگهای» شرکت کرده بودند، آزمایش انجام دادند.

در آغاز آزمایشات از این زنان درباره مقدار و نوع چای سبز مصرفی و طول مدت استفاده از این نوشیدنی سوالاتی پرسیده شد. اکثر زنان چینی پاسخ دادند که مدت طولانی و از اوایل جوانی به نوشیدن این چای عادت داشته‌اند.

این متخصصان دریافتند که مصرف مداوم چای سبز یعنی حداقل سه نوبت در هفته و به مدت بیش از شش ماه متوالی احتمال ابتلا به این سرطان‌های دستگاه هاضمه را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهد. بعلاوه هر چقدر مقدار مصرف چای سبز از این میزان بیشتر شود، خطر احتمالی ابتلا به این سرطان باز هم کمتر می‌شود. بویژه زنانی که در روز بین دو تا سه فنجان چای سبز می‌نوشند حدود ۲۱ درصد کمتر با خطر ابتلا به این قبیل سرطان‌ها مواجه می‌شوند.

دکتر سارا نیچوتا که سرپرستی این مطالعه را عهده‌دار بوده در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: زنانی که حداقل ۲۰ سال متوالی چای سبز نوشیده‌اند، ۲۷ درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه هاضمه مواجه می‌شوند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.