مصر از سودان و سودان جنوبی خواست مرزهای خود را از طریق گفتگو ترسیم کنند

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۳
محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر از سودان و سودان جنوبی خواست مرزهای خود را از طریق گفتگو حل و فصل کنند و تا زمان حل اختلافات، نیروهای دوطرف به مرزهای اول ژانویه سال۱۹۵۶ احترام بگذارند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره، خبرگزاری مصری الشرق الاوسط امروز یکشنبه اعلام کرد محمد کامل عمرو در دو تماس تلفنی جداگانه با علی کرتی وزیر خارجه سودان و نیال دینگ وزیر خارجه سودان جنوبی بر ضرورت بازگشت به میز مذاکره با هدف حل و فصل مسائل باقی مانده و در راس آنها ترسیم مرزها و نفت تاکید کرد.
عمرو رشدی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت، نبیل عمرو در این گفتگوی تلفنی همچنین بر ضرورت احترام گذاشتن نیروهای دوطرف به خط مرزی اول ژانویه ۱۹۵۶ و خودداری از حمایت از گروههای مسلح در داخل خاک کشور مقابل تاکید کرد.
به گفته این سخنگو، این تماس ها در چارچوب تلاش های مصر برای متوقف کردن درگیری بین سودان و سودان جنوبی و ادامه رایزنی هایی که وزیر امور خارجه مصر با مسئولان بلندپایه دو کشور در سفر هفته گذشته به خرطوم و جوبا انجام داده است، صورت گرفت.
نیروهای سودان و سودان جنوبی اخیرا در منطقه نفت خیز هجلیج با یکدیگر درگیر شدند و نیروهای سودان جنوبی به تازگی این منطقه را ترک کردند.
۱۴۶/۱۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.