مصطفوی: قطع امید از قدرت های بیگانه مرحله اول بیداری اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا مصطفوی فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همایش نظریه بیداری اسلامی گفت: اگر بتوانیم به درستی حقیقت بیداری اسلامی را بشناسیم می توانیم آینده جهان اسلام را بهتر شناخته و خطراتی که مسلمانان را تهدید می کند شناسایی کنیم.

وی افزود: امام معتقد بود که بشر دارای یک فطرت ثابت الهی است که کمال مطلق نام دارد و هر انسانی در درون خود باید هر آنچه را که کمال تشخیص می هد دریابد و از نقص های بشری رویگردان شود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: امام راحل می گفتند آزادی برای انسان یک کمال است و همه انسانها می خواهند که آزاد باشند وتمایلی به اینکه دیگران برایشان برنامه ریزی کنند ندارند.

وی با اشاره به اینکه دیکتاتوری در داخل کشورها مورد نفرت هر انسانی است اظهار داشت: انسانها در درون خود آزادیخواه، استقلال طلب، استعمار ستیز و استبداد ستیز هستند.

فرزند امام راحل اظهار داشت: این یک درک همگانی است تا حدی است که دولت های دیکتاتور نیز به خوبی آن را درک کرده و برخی دیکتاتورها با شعارهای آزادی خواهی مردم را تحت سلطه قرار می دهند زیرا می دانند این شعارها مورد علاقه کشورهاست و کشورهای استعمارگر نیز با شعارهای ضد استعماری در کشورهای مستضعف نفوذ می کنند و همه به این اعتقاد دارند که انسانها عاشق آزادی هستند.

وی تاکید کرد: اگر ملتی ایمان پیدا کند هیچ قدرتی در برابر اراده الهی ارزش ندارد و در این صورت آن ملت زمینه انقلاب را پیدا می کند.

به گفته مصطفوی اگر ملتی روحیه توحیدی پیدا کرده با هم متحد شوند و از خواسته های فردی بگذرند و از هیچ قدرتی نهراسند انقلاب در میان آن ملت رخ می دهد.

وی ادامه داد: اما اگر گروه خاصی برای انقلاب بپا خیزند و ملت متحد نشوند انقلابی صورت نخواهد گرفت. به نظر امام راحل ملت ها تنها زمانی انقلاب می کنند که از قدرت های بیگانه قطع امید کرده و در مرحله اول بیدار شده باشند.

مصطفوی خاطرنشان کرد: بیداری شرطی  است که انسان به خود بیاید و از اینکه قرار است به کجا برسد و ارزش او چیست آگاه شود. بیداری شرط همه حرکت هاست و امام این نظریه را از عرفان عملی به عرصه سیاست آورده است.

فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به اینکه بیداری قدم اول سلوک نیست تصریح کرد: بیداری شرط سلوک است و در انقلاب ها نیز بیداری شرط تحقق انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های گسترده ای در جریان است که با ایجاد تفرقه میان مسلمانان حرکت عظیم بیداری اسلامی شکسته شود  امت اسلامی باید راههای ایجاد این اختلاف را ببندد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: صاحبان بیداری اسلامی مردم هستند نه گروههای سیاسی و یا اقشار خاص.

وی تاکید کرد: کسانی که گمان می کنند آزادی طلبی مسلمانان همانند آزادی طلبی اهل کتاب است از اهل سنت و احکام آن دور هستند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی از همان ابتدا که پیروز شد به ملت ها صادر شد. الگوی انقلاب اسلامی توانست نشان دهد که ملت می تواند روی پای خود بایستد و پیروز شود و نیازی به دخالت فیزیکی ندارد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: از نظر بنیانگذار انقلاب دخالت فیزیکی ایران در امور کشورها برخلاف تعالیم توحیدی و نظریه سیاسی ما درباره صدور انقلاب است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.