مصطفی کیایی: بازی سوپراستارها را قبول ندارم / ژاله صامتی: با «ضد گلوله» گریه کردم

به گزارش خبرآنلاین، «ضد گلوله» این روزها با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینماهای تهران است.

 

چهارشنبه ۱۵ شهریور در کافه خبر میزبان مصطفی کیایی نویسنده و کارگردان، محسن کیایی و ژاله صامتی بازیگران و نیما جعفری جوزانی تدوینگر این فیلم شدیم.

 

مصطفی کیایی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به انگیزه ساخت فیلمی با مضمون دفاع مقدس، گفت: «مهمترین نکته که بعد از بیش از ۳۰ سال در جامعه ما وجود دارد و به نظر من به مردم برمی‌گردد و نه دولت، هشت سال دفاع مقدس است. یکی از دلایل اصلی من برای ساخت این فیلم نگاه متفاوت به جنگ بود.»

 

وی ادامه داد: « نوع نگاه به فیلمنامه جنگ یک نوع احترام با خودش به همراه دارد. در چنین شرایطی بعید می‌دانم قلم آدم به سمت لودگی برود و به همین دلیل وقتی کسی تصمیم می‌گیرد فیلمی در زمینه دفاع مقدس بنویسد، به فکر مسخره کردن نیست.»

 

 مصطفی کیایی کارگردان و نیما جعفری جوزانی تدوین‌گر

 

کیایی در رابطه با شباهت فیلم «لیلی با من است» با «ضد گلوله» و نظراتی که عنوان شده، توضیح داد: «بزرگترین حسن «لیلی با من است» این بود که فیلم خط‌شکن در حوزه سینمای دفاع مقدس بود. من این فیلم را واقعا دوست دارم و جالب اینجاست زمان نوشتن فیلمنامه اگر حس می‌کردم جایی از فیلم «ضدگلوله» شبیه «لیلی با من است» می‌شود، فرار می‌کردم. به همین خاطر حواسم بود هر کس با دیدن فیلم من نگوید این که همان «لیلی با من است» ساخته است.»

 

کیایی همچنین با اشاره به انتخاب بازیگران «ضد گلوله» عنوان کرد: « زمان انتخاب بازیگران برایم مهم بود کسی که انتخاب می‌کنم، نقش را بازی نکند و خودش باشد. خیلی از بازیگران توانای سینمای ایران به معنای واقعی بازی می‌کنند و هیچ وقت در فیلم‌ها خودشان نیستند. ترجیح من این بود که از میان بازیگرانی گروهم را انتخاب کنم که نقش را شبیه زندگی واقعی بازی می‌کنند و به همین خاطر هم بازیگران این فیلم از میان تئاتری‌ها انتخاب شده‌اند. من بازی سوپراستارها را قبول ندارم چون در فیلم‌ها خودشان نیستند.»

 

در بخش دیگری از این نشست ژاله صامتی بازیگر «ضد گلوله» با تاکید بر فیلمنامه خوب این فیلم گفت: «وقتی فیلمنامه را خواندم واقعا از آن خوشم آمد. دیدم که قصه دارد و سر و ته فیلم معلوم است.»

 

 ژاله صامتی و محسن کیایی بازیگران فیلم «ضد گلوله»

 

صامتی همچنین افزود: «فیلمنامه به من قدرت تخیل می‌داد و من می‌توانستم با لحظاتی از آن بخندم و با لحظات دیگری گریه بکنم و یا غصه بخورم. همه این ویژگی‌ها به من انگیزه کار را داد  و معتقدم «ضدگلوله» جزو فیلم‌ها آبرومند است.»

 

گزارش مشروح نشست عوامل فیلم  «ضدگلوله» در کافه خبر به زودی منتشر می‌شود.   

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.