مصوبه افزایش بازپرداخت مسکن مهر ابلاغ نشده است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال سیاست مالیاتی برای واحدهای مسکونی هستیم به گونه‌ای که داشتن یک واحد مسکونی با معافیت مالیاتی بسیاری همراه است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عباس آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ اشخاصی که بیش از یک واحد مسکونی به عنوان کسب و کار داشته باشند باید مالیات مربوط به کسب و کار را پرداخت کنند و به زودی موضوع پرداخت مالیات اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: پایبند تعهدات دولت قبلی در مسکن مهر هستیم.

آخوندی افزود: هیچ کدام از مطالبات دولت قبلی را تجدیدنظر نکرده‌ایم و مصوبه تازهی برای افزایش بازپرداخت مسکن مهر ابلاغ نشده است. اگر در دولت قبلی این مصوبه ۱۵ سال بود در حال حاضر نیز همین زمان است چرا که دولت حق تعیین تکلیف برای بانک مرکزی را ندارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سیاستی برای نظام مالیاتی پیگیری می‌شود به گونه‌ای که طولانی شدن مدت زمان اجاره هم به نفع مؤجر و هم به نفع مستاجر باشد.

وی افزود: طولانی شدن زمان مدت اجاره به نفع مستاجران است چرا که دیگر خانه به دوش نیستند و برای مالک نیز به سبب داشتن مشتری بلند مدت مفید است و مجری این طرح اتحادیه املاک خواهد بود.

آخوندی تاکید کرد: در مسکن مهر پایبند ارتقای کیفیت هستیم تا اشخاصی که این خانه‌ها را می‌خرند حق انتخاب داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی دربارهٔ مهرآبادی به عنوان قائم مقام وزیر در امر مسکن گفت: این پروژه‌ها به صورت تک به تک بررسی می‌شود تا مشکلات مسکن مهر به زودی مرتفع شود و در سازمانی که مسوولیت مسکن مهر را دارد آن را پیگیری می کنند و مهرآبادی نیز پیگیر مسکن مهر در کنار این جانب است.

آخوندی در ادامه دربارهٔ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه حمل ونقل هوایی و ریلی برای آزادسازی پیش بینی شده بود.

وی افزود: اکنون به سمت کیفیت ایمنی و حمل و نقل حرکت می کنیم تا بتوانیم به تدریج قوانین ماده برنامه پنج ساله را اجرا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مکانیزم آزادسازی نرخ بلیت به این صورت است که خطوط هواپیمایی از حمایت‌های فعلی که بهره می برند حذف می‌شوند و این خطوط مختار به ارائه خدمات با کیفیت بیشتر می باشند تا مشتریان بتوانند حق انتخاب پیدا کنند و از خدمات بهتر و با قیمت‌های مختلف استفاده کنند.

آخوندی در ادامه استفاده از فاینانس چینی گفت: منابع ایران در چین است که اخیرا مذاکراتی صورت گرفته تا بتوان از این پروژه‌ها به خوبی استفاده کرد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.