مصوبه برای حذف دلالان از حمل‌ونقل

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مصوبه برای حذف دلالان از حمل‌ونقل

ممتازنیوز: مسئول کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کاشمر گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده عرصه برای جولان دلالان حوزه حمل‌ونقل درون شهری کاشمر تنگ شده است.

به گزارش ممتازنیوز، سعید چیتی در کاشمر اظهار داشت: متأسفانه خرید و فروش امتیازات تاکسی درون شهری در کاشمر موجب اختلال در خدمات‌رسانی و افزایش بی‌رویه قیمت تاکسی شده است.
وی با بیان این که در حال حاضر ۴۲۴ تاکسی درون شهری در سطح شهر کاشمر به ارائه خدمات و سرویس‌دهی به همشهریان هستند؛ یادآور شد: هم اکنون کاشمر جزو شهرستان‌هایی است که امتیاز تاکسی آن از مبلغ زیادی برخوردار است.
مسئول کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر کاشمر با اشاره به این که حق امتیاز یک تاکسی در کاشمر بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است، خاطر نشان کرد: در راستای جلوگیری از خرید و فروش‌های غیر ضروری و قطع کردن دست دلالان مصوبه‌ای را به تصویب رساندیم که بر اساس آن فردی که یک دستگاه تاکسی را خریداری کرده اجازه فروش آن تا ۲ سال بعد را ندارد و مکلف است در این مدت نسبت به سرویس‌دهی در سطح شهر اقدام نماید در غیر این صورت نسبت به برخورد و سلب امتیاز نمودن آن اقدام خواهیم کرد.
به گزارش فارس، وی با بیان این که بر اساس استاندارد باید در سطح شهر کاشمر ۶۸۶ دستگاه تاکسی وجود داشته باشد؛ تصریح کرد: برای رسیدن به استاندارد اعلام شده هنوز به ۲۶۲ دستگاه تاکسی نیاز است اما با توجه به ناراضی بودن فعالان سیستم حمل‌ونقل درون شهری از تعداد زیاد تاکسی، افزایش تعداد تاکسی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کردیم.
چیتی با اشاره به این که در بازدید و بازرسی‌های انجام شده در سطح شهر و بررسی پرونده‌های رانندگان مشخص شد که مالکین ۱۹ دستگاه تاکسی از کارمندان دولت هستند و عملا تاکسی‌ها را در پارکینگ منزل و یا اداره خود پارک می‌کردند، گفت: ۵ مورد مربوط به کارکنان شهرداری و مابقی به کارکنان سایر ادارات بود که با شناسایی و مهلت ۴۸ ساعته از آنان خواسته شد تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت تاکسی خود اقدام کنند.
وی با بیان این که در حال حاضر ۱۶ مالک تاکسی با معرفی راننده و نیروی کمکی وارد سیستم حمل‌ونقل شدند ابراز داشت: ۲ مالک نیز تاکسی‌های خود را فروختند و یک تاکسی هم به دلیل عدم تعیین تکلیف در پارکینگ توقیف شده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.