مصوبه شماره‌گذاری خودروهای یورو۲ قانونی می‌شود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مصوبه شماره‌گذاری خودروهای یورو۲ قانونی می‌شود

مصوبه شماره‌گذاری خودروهای یورو۲ قانونی می‌شود

ممتازنیوز: توقف شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲ که از ابتدای تیر امسال آغاز شد در حالی ادامه دارد که پیش از این خودروسازان از مصوبه دولت مبنی‌بر از سر گرفتن شماره‌گذاری این خودروها سخن گفته بودند.

به گزارش «پرشین خودرو»، این ادعای خودروسازان در حالی است که هیچ مصوبه رسمی از سوی هیات دولت در رابطه با از سرگیری شماره‌گذاری خودروهای یورو۲ به سازمان ملی استاندارد و پلیس ابلاغ نشده و تنها مصوبه موجود در این زمینه، مصوبه کارگروه حمایت از تولید است. بر همین اساس هرچند کارگروه حمایت از تولید، پیشنهاد معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنعت مبنی‌بر تهیه جدولی جدید برای مهلت‌دهی به شرکت‌های خودروساز جهت تولید با استاندارد یورو ۴ را تصویب کرد، اما محیط‌زیستی‌ها تاکنون زیر بار این مصوبه نرفته‌اند و شماره‌گذاری خودروهای یورو۲ همچنان متوقف است.
در این میان نه کمبود عرضه خودرو به بازار و نه اوضاع نابسامان صنعت خودرو، هیچ‌کدام باعث نشد تا سازمان حفاظت محیط زیست از موضع خود کوتاه بیاید.
اما با توجه به اینکه حالا نزدیک به یک ماه از توقف شماره‌گذاری محصولات خودروسازان می‌گذرد و هیات دولت هم هیچ مصوبه‌ای برای از سرگیری شماره‌گذاری خودروهای یورو۲ ابلاغ نکرده است، روز گذشته ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت جلسه‌ای برای رفع مشکل شماره گذاری خودروهای یورو۲ تشکیل داد.
به گزارش دنیای اقتصاد، این جلسه برای طرح مصوبه کارگروه حمایت از تولید در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی برگزار شد. به این ترتیب برای اینکه مصوبه کارگروه حمایت از تولید مبنی‌بر مهلت دوباره خودروسازان برای تولید خودروهای یورو۴ و رفع ممنوعیت شماره‌گذاری آنها عملیاتی شود، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت وارد کارزار شده است.
گفته می‌شود مصوبات این ستاد به لحاظ قانونی هم‌ردیف مصوبات هیات وزیران و در مواردی بالاتر از آن است که ممکن است به این واسطه سوء تفاهم حقوقی و قانونی ایجادشده از بین برود و محیط‌زیستی‌ها به شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو۴ قانع شوند.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.