مصوبه مجلس دربارهٔ برنامه تبلیغاتی نامزدها در صدا و سیما

۲۶م آذر ،

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر این اساس” چنانچه به تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات، برنامه‌های تبلیغاتی ضبط شده نامزدها در صدا و سیما دربرگیرنده مطالب توهین‌آمیز یا هتک حرمت به سایر کاندیداها یا دیگر اشخاص و یا مغایر قوانین باشد، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران موظف به حذف آن مطالب است و در صورتی که ضمن پخش برنامه زنده‌ای موارد مذکور از سوی هر یک از نامزدهای انتخابات یا نماینده آنها واقع شود، رسانه ملی موظف است با تشخیص کمیسیون بررسی تبلیغات به میزان مناسب و به صورت ضبط شده، فرصت احقاق حق بدهد.
” این ماده که اصلاح ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری بود با ۱۵۲ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ رای به تصویب رسید.

بررسی مجدد صلاحیت نامزدهای مرتکب جعل سند

ماده ۱۹ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه عصر امروز نمایندگان تصویب شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر طبق این ماده که در واقع اصلاح بخشی از ماده ۸۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری است آمده است:”چنانچه هر یک از نامزدها در ارائه مدارک خود مرتکب جعل اسناد یا استفاده از اسناد مجعول یا غیرواقعی شود ، شورای نگهبان در هر مرحله که چنین امری را احراز نماید ، صلاحیت وی را مجددا بررسی می‌کند”.
این ماده با ۱۱۳ رای موافق، ۳۷ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر به تصویب رسید.

تصویب مجازات تبلیغات له یا علیه نامزدها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۲۰ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تصویب کردند.
بر اساس  این ماده “متخلفان از موارد مندرج در ماده ۶۸ و تبصره‌های آن و کسانی که از طریق رادیو و تلویزیون تبلیغات انتخاباتی له یا علیه یکی از نامزدهای انتخاباتی نمایند وهمچنین مسئولین برنامه‌های مربوطه به مجازات حبس از یک تا ۶ ماه محکوم می‌شوند”.
ماده ۲۰ که اصلاح ماده ۸۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری محسوب می گردد با ۱۲۳ رای موافق ، ۱۷ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع تصویب شد.

تصویب آخرین ماده طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۲۱طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بررسی این طرح را به پایان رساندند.
بر اساس ماده ۲۱ این طرح که اصلاح ماده ۹۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری به شمار می رود” مجازات تخلف از ماده ۷۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری تعطیل نشریه یا پایگاه اینترنتی خبری یا مرکز ارسال پیامک و شبکه های مجازی از سه تا یک ماه است و نویسنده مقاله در صورتی که نویسنده مشخص باشد یا مدیر نشریه یا پایگاه اینترنتی خبری یا مرکز ارسال پیامک و شبکه های مجازی در صورتی که نویسنده مشخص نباشد به شلاق تا هفتاد و چهار ضربه محکوم می گردد.
این ماده در رای گیری ۱۲۸ رای مثبت ۲۸ رای منفی و ۱۲ رای ممتنع آورد و به تصویب رسید.
به این ترتیب بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری که ۷ جلسه از مجلس را به خود اختصاص داد به پایان رسید.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.