مضامین مذهبی آمیخته با روح و جان مردم

۰۶م آذر ،

مضامین مذهبی به دلیل نزدیکی با عقاید مردم با جان آن ها آمیخته شده است.

مهری ابوالقاسمی، هنرمند تذهیب‌کار در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ دربارهٔ تذهیب با المانهای مذهبی گفت: با مبانی اصلی هنرهای تجسمی و به ویژه در بخش هنرهای سنتی استفاده از موضوعات قرآنی است.
وی اظهار داشت؛ موضوعات مذهبی در بین مردم بسیار مورد توجه است، در حقیقت مخاطبین هنری علاقه فراوانی به ملاحظه هنرهای سنتی با موضوعات مذهبی و قرآنی دارند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هنرهایی چون تذهیب به دلیل آنکه هنرمند تمام مکنونات داخلی و به عبارتی حس داخلی خود را در خلق اثری با مضامین قرآنی صرف می کند، بنابراین بسیار مورد توجه قرار می گیرد.
این هنرمند تذهیب کار در ادامه اظهار داشت: مضامین مذهبی به عقاید و اعتقادات مردم بسیار نزدیک و این موضوعات را درک می کنند، بنابراین ارتباط خوبی با آثاری که با این محوریت (موضوعات مذهبی) ارائه می شود، برقرار می کنند.

*موضوعات مذهبی قابل درک است

وی در ادامه گفت: موضوعاتی که در برگیرنده مضامین مذهبی و قرآنی است،. برای مخاطبین قابل درک است زیرا مردم با این موضوعات بیشتر آشنا می باشند و با روح آنها عجین شده است.
وی خاطر نشان کرد: با استفاده از مضامین مذهبی در آثار هنری آشنایی بیشتر جوانان با مضامین مذهبی نقش تعیین کننده ای دارد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.