مطالبات زنان فرهیخته از کاندیداهای ریاست جمهوری/ به سوالات ما پاسخ دهید

۰۲خردادماه،

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در حاشیه همایش ملی “نقش زنان فرهیخته در حماسه سیاسی” که به همت بسیج اساتید کشور و با حضور ۵۰۰ زن عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر کشور در دانشگاه امیرکبیر برگزار شده بود پرسش‌هایی با محوریت مطالبات زنان فرهیخته از رئیس‌جمهور آینده تنظیم شد.

بنابراین گزارش؛ کاندیداهای ریاست جمهوری با مراجعه به این سوالات می‌توانند با پاسخ گویی به سوالات مطرح شده برنامه‌های خود را پیرامون مسائل زنان و خانواده ارائه کنند که این سوالات به شرح زیر است:

۱-وضعیت اشتغال زنان را با توجه به کمبود فرصت‌های شغلی و لزوم گردش اقتصادی خانواده به دست مردان از دیدگاه اسلام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۲-مدل مطلوب حضور زنان، به ویژه در فعالیت‌های اجتماعی و حماسه آفرینی با پای‌بندی به ارزش‌های اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۳-چه پیشنهادهایی را برای تهیه راهکارهای حضور سالم و ارزشی زنان در صحنه‌های هنری و رسانه‌ای مطابق با الگوی اسلامی- ایرانی دارید؟

۴-نظر شما دربارهٔ تفاوت‌های جنسیتی در نظام تعلیم و تربیت و آموزش کشور در سطوم مختلف چیست؟

۵-با توجه به تغییر سیاست‌های جمعیتی در کشور چه راهکارهایی را برای مقابله با بحران سالمندی و افت جمعیت از سال‌های آتی دارید؟

۶-ایده‌های عملیاتی برای نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه و جلوگیری از روند روبه رشد عفاف زدایی و ساختار شکنی چیست؟

۷-راهکارهای عملیاتی برای جهت دهی سبک زندگی زنان و خانواده‌های ایرانی،‌به منظور پیشگیری از تاثیرپذیری و انفعال در مقابل بحران هویت زن در غرب دارید؟

۸-راهکارهای عملیاتی برای سلامت روحی و جسمی مادر، کودک و خانواده و تعامل مثبت علم،‌اشتغال و خانواده چیست؟

۹-فعال سازی زنان در عرصه‌های حماسه اقتصادی، اقتصاد خانواده و الگوی مصرف خانوار را چگونه می‌بینید؟

۱۰-برای اثرگذاری جهانی زنان فرهیخته و انقلابی کشورمان چه نظر و احیانا طرحی دارید؟

۱۱-با عنایت به این که نوک پیکان جنگ نرم دشمن ضربه زدن به نهاد خانواده است و برای جلوگیری از این شبیه خون دشمن اساتید بسیجی و فرهیخته زن الحمدلله امروزه از سازمان بسیج اساتید سامان‌دهی شده‌اند؛ برای استفاده از این سرمایه اجتماعی چه برنامه‌ای دارید؟

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.