مطالعه محققانه، قلم نویسنده را بهبود می بخشد

۰۵ تیرماه ۱۳،

مطالعه اثر باید محققانه و به دور از کپی برداری باشد مطالعه غیر محققانه کپی اثر نویسنده خواهد شد.

منصوره میرفتاح نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: تاثیر پذیری از نویسندگان بزرگ بستگی به نوع مطالعه نویسنده دارد مطالعه اثر باید محققانه و به دور از کپی برداری باشد مطالعه غیر محققانه کپی اثر نویسنده خواهد شد.

وی افزود: اولین قدم در نویسندگی مطالعه محققانه نویسنده است مطالعه نویسنده باید در هر زمینه و هر نوع کتابی در زمان نویسندگان بزرگ به منظور گسترش دایره لغاتش باشد.

وی اظهار داشت: یکی از ملزمات نویسندگی، نقد و تحلیل است. نویسنده جمله “آسمان آبی است” را باید در زوایای مختلف دیده و به کمک دانش هرمنوتیک، تماشای خود را توسعه دهد.

وی ادامه داد: نویسنده، با نگاهی متفاوت باید مسائل ساده را پیچیده و مسائل پیچیده را ساده کند تشویق نویسنده، مشروط به ظاهری نبودن آن و بیان نقاط ضعف و قوت نویسنده صورت بگیرد در هر کار ضعیفی نقاط قوت هر چند در تحلیلی خام وجود دارد.

وی بیان کرد: تثبیت شخصیت نویسنده، در قلمش و فارغ از مدرک تحصیلی او، با داشتن دکترای خاص صورت می گیرد به گونه ای که با خواندن اثر نویسنده در هر جای دنیا، قلم نویسنده را حدس بزنند و با تحلیل خاص خود می توان عده ای را پیرو خود کرد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.