مطرح کردن مذاکره آمریکا با ایران اقدامی انحرافی برای تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات است

۰۵م اسفند ،

کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:مطرح کردن نشست جداگانه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مذاکرات کشورمان و گروه ۱+۵ در قزاقستان به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و طراحی این گونه نشست‌ها اقدامی انحرافی برای تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات ۱+۵ است.

محمد صالح جوکار نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، در واکنش به درخواست مذاکره آمریکا با جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مذاکرات کشورمان با گروه ۱+۵ ، گفت: آمریکا از مطرح کردن مذاکره مستقیم با ایران و جواب‌های دندان‌شکنی که مقام معظم رهبری در واکنش به این درخواست داشتند، احساس درماندگی می‌کند، بنابراین به دنبال طراحی توطئه‌های دیگری علیه کشورمان است. 
  
وی افزود: مطرح کردن نشست جداگانه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مذاکرات کشورمان و گروه ۱+۵ در قزاقستان به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و طراحی این‌گونه نشست‌ها اقدامی انحرافی برای تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات ۱+۵ است.  
 
 جوکار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه بحث و مذاکره‌ای راجع‌ به مسائل هسته‌ای خود را تنها در نشست و مذاکره با ۱+۵ مطرح خواهد کرد. 
  
وی با اشاره به مذاکرات آتی جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ در قزاقستان، اظهار داشت، درصورتی که ۱+۵ حسن نیت خود را به ایران نشان داده و با نگرش تازه پای میز مذاکره بنشیند این مذاکرات نتیجه‌ای مثبت خواهد داشت. 
  
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گروه ۱+۵  نباید با دیدی سیاسی وارد مذاکره شود، خاطر نشان کرد:  تکرار سوء‌‌نیت‌های انجام شده در مذاکرات پیشین و همچنین دخالت سلطه‌گرانی همچون آمریکا به این مذاکرات سبب بی‌نتیجه ماندن مذاکره آتی خواهد شد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.