مطلبی مفید برای جلوگیری از سفید شدن موهایتان



تاریخ انتشار: ۲۷ February 2016 | 8:00 am

اگر از سفید شدن موهایتان هراس دارید این مطلب را بخوانید

بسیاری از جوانان وقتی اولین موهای سفید را در آینه می‌بینند، می‌ترسند و برای این‌که مثلا نشانه‌های پیری را در خود از بین ببرند شروع به کندن موهای سفید می‌کنند.

آنچه که خاکستری شدن زودرس مو،  می تواند در مورد سلامتی تان به شما بگوید

آیا خاکستری شدن قبل میانسالی، نشانه ی این است که من،  با سرعت بیشتری به سمت پیری در حرکتم ؟

رشته سفید  یکی از نشانه های آشکار پیری است. خاکستری شدن موها لزوما به این معنی نیست که شما به پایان عمر خود نزدیک تر از هر کس دیگری شده اید. موهای خاکستری هنگامی رخ می دهد که فولیکول های مو ملانین کمتری تولید کنند، ملانین رنگدانه است که رنگ مو از آن است ( در پایین‌ترین لایه پوست و در محل پایه و تکیه تار مو، سلول‌هایی به نام «ملانوسیت» قرار دارند که دائما ترکیبی با نام «ملانین» تولید می‌کنند و همین «ملانین» است که رنگ موها را ایجاد می‌کند. وقتی ملانوسیت‌ها کاملا فاقد رنگدانه شوند مو سفید می‌شود و اگر تعداد ملانین یک تار مو کمتر از حالت عادی شود، آن مو خاکستری و نقره‌ای می‌شود. ملانوسیت هر ۱۰ سال حدود ۱۰درصد از میزان و توان تولید رنگ خود را از دست می‌دهد.)به طور معمول سفید شدن مو در ۳۰ سالگی شروع  می شود، هر چند برخی از زنان چند نقطه خاکستری در ۲۰ سالگی در مو خود مشاهده می کنند. سن سفید شدن مربوط به قومیت تان  (سفیدپوستان زودتر از آسیایی ها و آفریقایی-آمریکایی تمایل به خاکستری شدن دارند) می شود، بر اساس سابقه خانوادگی خود، پس ممکن است شما از  پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود بخواهید که آنها کی و چه زمانی متوجه اولین خاکستری ها در موی خود شده اند.

اگر از سفید شدن موهایتان هراس دارید این مطلب را بخوانید

اگر فکر می کنید که در حال خاکستری شدن زودرس غیر منتظره ای هستید، تعدادی از دلایل ممکن وجود داشته باشند سیگار کشیدن، در رتبه اول، به شروع زودرس موهای خاکستری مرتبط است. عوامل محیط زیست، مانند اشعه ماوراء بنفش و آلودگی هوا نیز ممکن است تا حدی مقصر باشد. در موارد نادر، سفید شدن زودرس می تواند نشانه ای از یک مشکل پزشکی مانند ویتیلیگو (بیماری است که باعث می شود پوست رنگش را از دست دهد)، کم خونی خطرناک (که در آن بدن به سختی ویتامین B12 را جذب می کند) و یا مشکلات مربوط به غده هیپوفیز یا غده تیروئید باشد.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت ممتاز نیوز
اختصاصی ممتاز نیوز

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.