مطهری‌نژاد: اجرای قانون اساسی ضامن حفظ جمهوریت و اسلامیت است

۰۹ام بهمن ،

img2_833.jpg

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با تاکید بر ضرورت عمل به قانون گفت: اجرای قانون اساسی ضامن حفظ دو مولفه جمهوریت و اسلامیت نظام است.

میرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه “قانون اساسی یادگار امام خمینی(ره) است”، خاطرنشان کرد: اصلاح قانون اساسی باید بر محور خود قانون اساسی باشد. اگر قانون اساسی به درستی اجرا شود، وحدت، جمهوریت و اسلامیت نظام می‌توانند ارتقا پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه “جمهوریت به معنی با مردم تصمیم گرفتن است نه برای مردم تصمیم گرفتن”، اظهار کرد: هنگامی که همراه با مردم تصمیمی گرفته می‌شود، اعتماد آنها جلب خواهد شد.

مطهری‌نژاد همچنین با بیان اینکه “مردم به کسی اعتماد می‌کنند که ریشه در اعتقادات آنها داشته باشد”، تصریح کرد: مردم ایران مسلمان می باشند، بنابراین اسلامیت نظام برای آنها اهمیت بسیاری دارد. اگر مردم شک کنند که حرکت یا جنبشی با اعتقادات آنها مغایر است، از آن روی برمی‌گردانند حتی اگر آن حرکت برای دنیای آنها برنامه داشته باشد.

دبیر ستاد انتخابات حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه “از دوران نهضت مشروطیت تا سال ۴۲ جریان‌های مختلف سیاسی وارد عرصه‌های اجتماعی شدند”، ‌تصریح کرد: این جریان‌ها به بن‌بست رسیدند زیرا از ورود به میان توده‌ها و بطن جامعه ناتوان بودند اما امام خمینی (ره) طرفدرانش را از قاعده جامعه به دست آورد و توانست توجه همگان را جلب کند.

وی در پایان با بیان اینکه “هر نیرویی که نتواند در قاعده جامعه حضور پیدا کند کارآمد نخواهد بود”، اظهار کرد: روشنفکران هم که تجربه ناکامی قبل را داشتند به حرکت امام خمینی (ره) پیوستند و اینچنین بود که ایشان تبدیل به رهبر انقلاب شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.