مظلومی: حالا سرنوشت صعود به جام جهانی دست خودمان است / کی‌روش تاکتیکی خوبی داشت

۱۵خردادماه،

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال با ابراز خرسندی از پیروزی تیم ملی برابر قطر گفت: حالا دیگر سرنوشت صعود مستقیم به جام جهانی دست خودمان است.

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ پیروزی تیم ملی فوتبال برابر قر در مرحله انتخابی جام‌جهانی اظهار کرد: سه امتیاز خوب و حساسی را در دوحه گرفتیم که به همین سبب به بازیکنان، کادر فنی و همه مردم ایران تبریک می‌گویم. از حالا به بعد دیگر سرنوشت صعود به جام جهانی به دست خودمان افتاده است.

وی همچنین دربارهٔ کیفیت بازی دیروز(سه‌شنبه) گفت: هر دو تیم استرس بسیاری داشته چون این بازی آخرین فرصتشان بود. این استرس روی بازی هر دو تیم تاثیر گذاشته بود و از کیفیت کل بازی کاسته بود؛ با این حال معتقدم که در چنین بازی‌هایی امتیاز گرفتن مهم است و کسی به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهد.

مظلومی ادامه داد: تیم ملی ایران در بازی با قطر بسیار خوب و با حوصله فوتبال بازی کرد و به جز دو یا سه اشتباه که در نیمه اول داشت هیچ فرصتی به قطر نداد، به این ترتیب حضور ما درپلی‌آف قطعی است ولی باید تلاش کنیم که مستقیم به جام‌جهانی صعود کنیم.

سرمربی پیشین استقلال در ادامه دربارهٔ ترکیب بازیکنان تیم ملی هم گفت: از چینش کی‌روش مشخص بود که تاکتیک او ابتدا روی گل نخوردن تعریف شده است. تاکتیک تیم ملی برابر قطرخیلی خوب بود. تیم ملی می‌خواست ابتدا گل نخورد تا در ادامه روی اتفاقاتی که در بازی رقم می‌خورد و اشتباه حریف به گل برسد که همین اتفاق افتاد.

مظلومی ادامه داد: قطر در بازی دیروز حرفی برای گفتن نداشت و موقعیت آن چنانی ایجاد نکرد، البته قدرت تیمی ما سبب شد که حریف نتواند کاری از پیش ببرد.

وی دربارهٔ تساوی دیدار لبنان و کره جنوبی هم گفت: همه از این که کره جنوبی نزدیک بود از لبنان ببازد خوشحال بودند در حالی که من خوشحالم که حداقل بازی مساوی شد. شکست کره از لبنان بیش از هر چیز به ضرر ما بود. کره جنوبی در بازی‌های آخر خود را در خانه انجام می‌دهد که یکی از آن‌ها برابر ماست. حتی این که اگر لبنان پیروز می‌شد خودش به یک مدعی تبدیل می‌شد. خدا را شکر که بازی آن دو مساوی شد.

مظلومی دربارهٔ دیدار برگشت ایران برابر لبنان در انتخاب جام‌جهانی هم گفت: پیروزی برابر لبنان با وجود آن که حذف شده کار راحتی نیست. در بازی رفت هم چون خود را از پیش برنده می‌دانستیم شکست خوردیم. اکنون هم نباید فکر کنیم که چون در مقدماتی جام ملت‌های آسیا پنج گل به لبنان زده‌ایم پس باز هم می‌توانیم پنج گل بزنیم. باید همه بازی‌ها را جدی بگیریم و تا سوت پایان را نشنیده‌ایم دست از تلاش برنداریم.

وی درپایان و در پاسخ به این سوال که چقدر برای صعود مستقیم ایران به جام‌جهانی شانس قائل است، اظهار کرد: باید دو بازی آخر خود را ببریم. سرنوشت ما اکنون دست خودمان است و نباید به نتایج سایر تیم‌ها توجه کنیم هرچند نتیجه دیدار کره جنوبی و ازبکستان می تواند تعیین کننده باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.