معافیت مسکن مهر از مالیات، روند ساخت و ساز را سریع تر می کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون عوان مجلس گفت: بدلیل عدم پرداخت یکسان مالیات توسط سازندگان مسکن مهر تناقض های زیادی در این بخش به وجود آمده است که اگر مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف شود شاهد ایجاد هماهنگی در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح معافیت مسکن مهر از مالیات اظهار داشت: مسکن مهر شامل ۳قسمت، خودسازها، تعاونی ها و صنعتی سازها می شود که در این بین، خودسازها و تعاونی ها درصد بیشتری نسبت به صنعتی سازها پرداخت می کنند.

وی افزود: این مسئله سبب بروز تناقض در عملکرد ساخت و سازها شده است، که اگر طرح معافیت مسکن مهر از مالیات تصویب شود، قطعا با هماهنگی که به وجود می آید، شاهد روند سریع تر ساخت و سازها در مسکن مهر خواهد بودیم.

خسروی با اشاره به اینکه اداره امور مالیاتی پیرو دستور وزیر اقتصاد بخش نامه ای را جهت یکسان سازی میزان مالیات پرداختی صادر کرده است، تصریح کرد: اما با این وجود، متاسفانه هنوز این بخشنامه اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون عوان مجلس به افزایش وام ساخت مسکن مهر اشاره کرد و افزود: برای سریع تر شدن ساخت و سازها و پایان دادن به داستان طولانی ساخت مسکن مهر، قرار شد در صورت موافقت این وام را ۲ تا ۳ میلیون افزایش دهیم.

*تداوم مسکن مهر نیاز به آسیب شناسی دارد 

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در خانه ملت با بیان اینکه اگر دولت اقدام به آسیب شناسی مسکن مهر نکند، این طرح تبدیل به یک معضل در اقتصاد کشور می شود، گفت: لازم است دولت با تشکیل یک کمیته کارشناسی، اقدام به حل و فصل مشکلات موجود مسکن مهر نماید.

وی ادامه داد: عمده این تعاونی ها با مشکل روبه رو می باشند، از این رو نیاز به یک تدبیر و رسیدگی جدی دارند.

خسروی با بیان اینکه نمی توان برای مسکن مهر تمام کشور، نسخه ای واحد پیچید، تصریح کرد: هر استانی تفاوت هایی دارد، از این رو اگر بخواهیم مسکن مهر تمام شهر ها و بصورت یکسان بسازیم، قطعا با تعدیل هایی مواجه خواهیم شد که قیمت ها را از قیمت کنونی نیز افزون تر می نماید.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.