معافیت به قیمت تیغ جراحی

کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی اصفهان پرده از راز صدور کفالت پزشکی تقلبی برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی برداشتند.

 
سرهنگ” حسین زاده ” رییس پلیس آگاهی اصفهان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در پی مراجعه  فردی به هویت “احسان – س”به پلیس آگاهی و با بیان مطلبی مبنی بر ایجاد ضایعه ستون فقرات که بطور عمد توسط پزشک جراح ایجاد شده بود رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه اصفهان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در بازجویی تخصصی از شاکی کارآگاهان دریافتند که او از انجام خدمت سربازی هراسان و از تمکن مالی خوبی برخوردار و حاضر به پرداخت هر مبلغی بوده است.بلافاصله با دردستور قرار گرفتن رسیدگی به این پرونده تیمی از کارآگاهان خبره این اداره به دور میز مذاکرات نشسته و با طراحی یک عملیات منسجم و جامع شناسایی و دستگیری کار خود را آغاز کردند.
وی افزود:احسان در یکی از مجالس با یکی از دوستانش به نام حمید رضا برخورد می کند و مسئله خدمت سربازیش را با او در میان می گذارد.حمید رضا پزشک جراح مغز و اعصابی را به او معرفی می کند که در قبال انجام یک عمل جراحی سطحی بر روی ستون فقرات مبلغ ۱۴ میلیون تومان می گیرد و او می تواند با مراجعه به کمسیون پزشکی کفالت پزشکی بگیرد. او که این فرصت را غنیمت می بیند پیشنهادش را می پذیرد و با پرداخت ۱۴ میلیون تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار می گیرد.
وی اظهار داشت:احسان که از کاریش راضی بوده در هر مجلسی سخن از چگونگی اخذ کارت پایان خدمتش می کند اما پس از ۱ سال از زیر تیغ رفتنش درد شدیدی در ناحیه ستون فقراتش به سراغش می آید تا حدی که طاقتش تمام شده و از پزشک جراجش به خاطر ایجاد ضایعه ستون فقرات از او شکایت می کند.با اقدامات فنی و پلیسی کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی اصفهان پزشک جراح به همراهی دلال معاملاتش حمید رضا شناسایی و طی اقدامی غافل گیرانه دستگیر می شوند آنها که ابتدا خود را از بی گناه جلوه می دادند سرانجام لب به اعتراف گشودند و به ۱۴ فقره دیگر کلاهبرداری و اخذ مبالغ ۱۲ تا ۱۴ میلیون از هر نفر به بیش از ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کردند.
سرهنگ “حسین زاده ” گفت:با تکمیل شدن روند انجام تحقیقات و اعترافشان هر دو کلاهبردار به مقام محترم قضایی معرفی و با صدور قراری روانه زندان شدند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.