معافیت مالیاتی به معنای عام حذف می گردد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

چکیده: رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: معافیت های مالیاتی که هم اکنون در قوانین مالیاتی وجود دارد و در ابعاد مختلف اجرا می گردد،با تصویب اصلاحیه قانون مالیات ها به معنای عام حذف خواهد شد.

به گزارش تفسیری ارانیکو به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و حاویی  علی عسکری افزود:با تصویب این اصلاحیه در مجلس شورای اسلامی، همهی فعالیت ها باید به سازمان امور مالیاتی اظهار و تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه در صورت تشخیص سازمان امور مالیاتی نرخ مالیات بعضی فعالیت ها صفر خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تشخیص علی الراس در این اصلاحیه حذف شده ، همهی مالیات های مقطوع به مالیات علی الراس تبدیل می گردد.

عسکری گفت: از آنجایی که پایه مالیاتی بر مجموع درآمد نیز به پایه های مالیاتی کشور اضافه می گردد، همه مالیات ها به مالیات علی الحساب تبدیل می شوند.

وی گفت: اگر یک فرد در چندین مبدا مالیاتی مالیات پرداخت می نماید، همهی مالیات های پرداختی علی الحساب بوده و در انتهای سال مجموع درآمد فعالان اقتصادی برآورد شده و با مالیات پرداختی تسویه می گردد.

قانون مالیات مستقیم در سال ۱۳۴۵ تدوین شده و در سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۷۹، و ۱۳۸۱ اصلاحاتی داشته است.

اصلاح قانون مالیات مستقیم در سال‌های پیش بر حسب نیاز مورد توجه قرار گرفته و بازنگری این قانون ازسوی اهل فن،خبرگان مالیاتی، اساتید فن و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

اصلاحیه قانون مالیات ها با تصویب مجلس شورای اسلامی و تنفیذ شورای نگهبان اجرایی می‌شود.

این اصلاحیه سوم آبان ماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی ارایه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک سریعت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم موافقت نمودند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.