معافیت مالیاتی سازندگان مسکن مهر عودت داده شد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه تازهی اعلام کرد: سازندگان مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف می باشند و در مواردی که مالیات علی الحساب دریافت شده باشد، باید معافیت مذکور اعمال شود.
به گزارش ممتاز(Bananews.ir)،علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه ای در اسفندماه جاری اعلام کرد: پیرو بخشنامه های ۷۷۷۵/۲۰۰ مورخ ۱۹ ۳ / ۸۹، شماره ۳۳۵۹۰/۲۰۰ مورخ ۱۴ ۱۱/ ۸۹ و شماره ۱۹۷۸/۲۰۰ مورخ ۱۵ / ۲ / ۹۲ مبنی بر اینکه قراردادهای سه جانبه مسکن مهر و همچنین قرارداد تعاونی های مسکن مهر مشمول کسر علی الحساب مالیات موضوع ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم نمی باشد.

لذا موکداً یادرآور می شود با توجه به معافیت مذکور در کسر و ایصال مالیات علی الحساب در پرداخت های انجام شده بابت قراردادهای مذکور، در هر صورت مطالبه مالیات علی الحساب مذکور از تعاونی هابابت پرداخت به سازندگان مسکن مهر موضوعیت نداشته و چنانچه قبل یا پس از ابلاغ بخشنامه های مزبور نسبت به مطالبه آن اقدام شده است در صورت طرح پرونده در مراجع حل اختلاف مالیاتی مراتب معافیت مذکور اعمال گردد.

در ضمن در صورت قطعیت پرونده و شکایت مؤدی در اجرای مقررات موضوع ماده ۲۵۱ مکرر ق.م.م تا تعیین تکلیف موضوع در هیأت مزبور نسبت به توقف عملیات اجرائی اقدام شود.

مهر

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. یوسف مسعودی نژاد:

    با سلام لطفا بخشنامه تصریح شده ریاست محترم سازمان امور مالیاتی کشور را در رابطه با معافیت مالیاتی مسکن مهر جهت اجرا نمودن به بندر عباس هم ابلاغ فرمایید چون اینجا مسئولین محترم هنوز اعتقادی به این بخشنامه ندارند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.