معافیت پالایشگاه‌های خصوصی از پرداخت سهم صندوق توسعه

۲۴اردیبهشت،

images-30.jpg

اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ عصر روز سه‌شنبه پس از پایان جلسه علنی مجلس تشکیل جلسه دادند و در دو مصوبه‌ خود پالایشگاه‌های خصوصی را از پرداخت سهم صندوق توسعه معاف کردند و فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان از سهام پتروشیمی‌های خلیج فارس را به تصویب رساندند.

جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ در این رابطه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق، فروش ۵۰ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس تعیین تکلیف شد و مقرر شد سهام پتروشیمی‌های خلیج فارس تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان به فروش برسد و به خزانه واریز شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز، سه‌شنبه بند مربوط به فروش ۵۰ درصد از سهام شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) خلیج فارس (پتروشیمی‌ها) را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق واگذار کردند.

در این بند به دولت تکلیف شده بود که حداقل ۵۰ درصد از سهام پتروشیمی‌های خلیج فارس را به صورت نقدی به فروش برساند و به خزانه واریز کند تا با اولویت برای پرداخت مطالبات ایثارگران هزینه شود.

علی لاریجانی رییس مجلس از کمیسیون تلفیق خواسته بود که سقف ۵۰ درصد واگذاری را با عدد و رقم مشخص تعیین کند و بر این اساس کمیسیون تلفیق این سقف را ۳۰ هزار میلیارد تومان مصوب کرد.

قادری با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفی در جلسه‌ عصر امروز، گفت که پالایشگاه‌های خصوصی که نفت خامشان را با قیمت ۹۵ درصد فوب خلیج فارس دریافت می‌کنند و مبلغ آن را به خزانه واریز می‌کنند از پرداخت سهم ۲۶ درصدی صندوق توسعه ملی معاف شدند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در دومین روز از بررسی جزییات لایحه بودجه، حکم مربوط به مستثنی شدن شرکت‌ها و پالایشگاه‌های غیردولتی از پرداخت سهم ۲۶ درصدی صندوق توسعه را از متن لایحه بودجه حذف کرده بودند؛ چرا که گفته شده بود این پالایشگاه‌ها خوراک خود را با قیمت ۱۷ تا ۳۴ دلار دریافت می‌کنند و بر این اساس مقرر شده بود که این شرکت‌ها نیز باید همانند بخش دولتی، سهم ۲۶ درصدی صندوق توسعه ملی را پرداخت کنند.

با اعلام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پالایش و پخش مبنی بر این‌که نفت و فرآورده‌های آن به قیمت ۹۵ درصد فوب خلیج فارس به پالایشگاه‌های خصوصی فروخته می‌شود، کمیسیون تلفیق عصر امروز دربارهٔ مصوبه دیروز مجلس تجدیدنظر کرد و شرکت‌ها و پالایشگاه‌های غیردولتی را از پرداخت سهم ۲۶ درصدی صندوق توسعه مستثنی کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.