معاملات بازار خودرو در تابستان ۳۰درصد افت داشت

معاملات بازار خودرو در تابستان 30درصد افت داشت

معاملات بازار خودرو در تابستان ۳۰درصد افت داشت

ممتازنیوز: به گفته فعالان بازار، خرید و فروش در بازار خودرو در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافت.

فعالان بازار خودرو می‌گویند کاهش عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز، افزایش قیمت خودروهای داخلی و بی‌ثباتی در قیمتها از جمله دلایل کاهش فروش خودرو در بازار طی تابستان امسال است.
این در حالی است که هر ساله با فرا رسیدن تعطیلات تابستان و افزایش سفرها، معامله در بازار خودرو افزایش می‌یابد.
طی یکی،دو هفته اخیر پس از اوج گرفتن قیمت خودروهای داخلی، قیمت‌ها در بازار تقریباً ثابت مانده و غیر از چند مورد در بقیه موارد افزایش قیمتی مشاهده نمی‌شود.
از سویی تعطیلات تابستانی شرکت‌های خودروساز آغاز شده و یکی از این شرکتها از چهارشنبه هفته گذشته تا ۱۱ شهریورماه در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد. این تعطیلات تولید خودرو را در کارخانه‌ها متوقف کرده و در نتیجه عرضه خودرو به بازار نیز کمتر خواهد بود.
به گزارش فارس، در عین حال، طی روزهای اخیر روند صعودی قیمت برخی خودروها ادامه یافته که می‌توان به افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت ۲۰۶ تیپ ۶ اشاره کرد. در حال حاضر این خودرو ۳۱ میلیون تومان معامله می‌شود.
قیمت پژو ۲۰۷ نیز با رشد یک میلیون تومانی به ۳۲ میلیون تومان و قیمت تندر ۹۰ ایران خودرو با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۹٫۵ میلیون تومان رسیده است.
همچنین هر دستگاه تندر ۹۰ پارس خودرو با ۲۰۰ هزار تومان افزایش، ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و در چنین شرایطی تیانا با رشد یک میلیون تومانی، ۸۵ میلیون تومان و ماکسیما نیز با رشد ۲٫۵ میلیون تومانی به قیمت ۶۷ میلیون تومان معامله می‌شود.
افزایش قیمت مگان نیز طی یک هفته اخیر حدود یک میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو ۴۵٫۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
قیمت یاریس هاچ‌بک نیز با یک میلیون تومان افزایش به ۴۹ میلیون تومان رسیده و در عین حال هر دستگاه اسپورتیچ با رشد ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
هر دستگاه مزدا ۳ با ۲ میلیون تومان افزایش حدود ۶۷ میلیون تومان و هر دستگا سوناتا نیز با ۴ میلیون تومان افزایش حدود ۸۷ میلیون تومان معامله می‌شود.
این در حالی است که به گفته میرآخرلو عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو، با مجهز شدن خودروهای تولید داخل به استاندارد یورو ۴ ، افزایش قیمت تولیدات شرکت‌های خودروساز را نیز شاهد خواهیم بود و در حال حاضر درخواست افزایش قیمت این شرکت‌ها در کمیته قیمت‌گذاری خودرو در حال بررسی است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.