معاملات سکه در بازار مشمول مالیات می‌شود

معاون سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: تمام فعالان اقتصادی به مرور مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد که این موضوع فروش سکه در بازار را نیز دربر خواهد گرفت.

حسین وکیلی در گفتگو با مهر در مورد دریافت مالیات از فروش سکه در بازار، گفت: در حال حاضر بانک مرکزی به عنوان فروشنده سکه به بازار مالیات مربوطه را به سازمان امور مالیاتی پرداخت می کند.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه سازمان به مرور تمام مودیان مالیاتی را به زیر چتر خود درخواهد آورد، افزود: هنوز تمام فعالان اقتصادی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نشده اند.

وی با بیان اینکه سازمان به مرور تمام فعالان اقتصادی را به زیر چتر خود در خواهد آورد، تصریح کرد: فرهنگ سازی، آموزش و توسعه سیستم های مورد نیاز برای ورود تمام فعالان اقتصادی به زیر چتر مالیاتی هر روز توسعه بیشتری پیدا می کند.

وکیلی گفت: زمانی که تمام فعالان اقتصادی تحت پوشش پرداخت مالیات قرار گرفتند از فروشندگان سکه در بازار هم مالیات خواهیم گرفت.

به گفته این مقام مسئول سازمان امور مالیاتی کشور، در حال حاضر مالیات اخذ شده از بخش فروش سکه در بانک صورت می‌گیرد، فعلا بانک مرکزی مشمول پرداخت مالیات سکه است و در مراحل بعدی مالیات فروش سکه در بازار اجرایی خواهد شد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.