معامله “اوراق مشارکت” بوتان به قطعیت رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معامله عمده ۱۴۳٫۷میلیارد ریالی اوراق مشارکت گروه صنعتی بوتان به قیمت هر ورقه یک میلیون و ۳۳هزار و ۸۰۰ ریال دوشنبه ۹دی ماه در فرابورس قطعی شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در حالی که دوشنبه ۹دی ماه، ۱۳۹هزار ورقه از کل اوراق مشارکت منتشره شرکت گروه صنعتی بوتان به صورت یکجا و شرایطی به قیمت پایه هر ورقه یک میلیون و ۳۳ هزار و ۷۵۰ ریال در بازار ابزارهای نوین مالی عرضه شد ؛ این معامله در همان روز به قیمت هر ورقه یک میلیون و ۳۳هزار و ۸۰۰ ریال به قطعیت رسید.
 
این بلوک  ۶۹٫۵ درصدی به ارزش ۱۴۳٫۷میلیارد ریال توسط شرکت تامین سرمایه نوین عرضه شده بود.
 
همچنین در معاملات امروز ۴۶۱٫۱ میلیون ورقه به ارزش ۳٫۳میلیارد ریال در ۵۰ هزارو ۳۵۹نوبت از سوی سرمایه گذاران دست به دست شد.بیشترین حجم معاملات را سرمایه گذاری مسکن تهران با معامله ۲۱٫۶میلیون سهم به ارزش ۸۴٫۵ میلیارد ریال به خود اختصاص داد و کمترین حجم معاملات به افرانت با معامله ۱۶هزارو ۹۷۹ سهم تعلق گرفت.
 
در بازار ETF، بیشترین حجم معاملات را صندوق سرمایه گذاری آساس با مبادله ۲۱۴٫۶هزار واحد داشت و پس از آن صندوق های سرمایه گذاری آسام و کاریس به ترتیب ۵۶٫۵ و ۴۵هزار  واحد از این لحاظ در رده های دوم و سوم نشستند.   
 
همچنین در بازار ابزار های نوین مالی، معامله ۴۶۱هزار و ۸۰۰ ورقه  اوراق مشارکت چادر ملو بیشترین حجم معاملات را کسب کرد .
 
در همین حال هر برگه اوراق تسهیلات مسکن هم بین ۳۴۰تا ۳۶۰ هزار ریال خرید و فروش شد.
 
براساس پیام ناظر بازار ،با توجه به اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دی ماه۸۹ در ۱۵دی ماه، این نماد معاملاتی در این روز ، متوقف خواهد شد.
 
افزون بر این، نماد معاملاتی شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، برای برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام همچنین نماد معاملاتی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در ۱۵دی، پایان معاملات امروز متوقف شد.
 
از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و پتروشیمی جم پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵ درصد، معامله شد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.