معامله ۱۱۷ هزار سهم از کل صنعت بیمه

۲۹ آبان ،

بینا- در معاملات امروز بیست و نهم آبانماه، سهام هشت شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش تفسیری بینا، امروز در بازار سرمایه، و در گروه شرکتهای بیمه، جمعاً ۱۱۷ هزار سهم دادوستد شد. این تعداد سهام مربوط به ۱۰ نماد باز بیمه ای بود که حجم بسیار پایینی محسوب می گردد. بیشترین تعداد سهام معامله شده در نماد”پارسیان” جابجا شد. نمادهای ساما و نوین هم معامله ای نداشتند. در مجموع بازار بیمه ها امروز بسیار کم فروغ و غیرقابل ملاحظه بود و همانطور که پیش بینی می شد بسته بودن نماد شرکتهای بیمه دی و ملت عملاً صنعت بیمه را از گردونه معاملات صنایع موجود در بازار سرمایه خارج کرده است. همچنین، شاخص صنعت بیمه در بورس امروز نیز با کاهش ۰٫۰۵ درصدی به رقم ۱۵۷۶ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه پارسیان نسبت به روز پیش ۱۴،۰ درصد کاهش داشت. در این نماد ۶۰,۲۴۸ سهم به ارزش ۱۲۹ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۲,۱۶۹ ریال بسته شد.
بیمه سامان بدون تغییر باقی ماند. در این نماد ۲۰,۰۰۰ سهم به ارزش ۳۴ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱٫۷۰۰ ریال بسته شد.
بیمه پاسارگاد نیز حجم معاملاتی برابر ۷۶۳،۱۶ سهم به ارزش ۳۵ میلیون ریال داشت و قیمت پایانی آن با ۷۴،۳ درصد افزایش،  ۲,۱۰۷ ریال بود.
بیمه آرمان با حجم معاملات ۱۰,۰۰۰ سهم به ارزش ۱۶ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم با کاهش ۹۹،۴ درصدی به رقم ۱,۶۳۶ ریال رسید. نماد البرز نیز با کاهش ۰٫۰۳ درصدی و مبادله ۶,۲۵۷ سهم به ارزش ۲۴میلیون ریال و با قیمت پایانی ۳,۸۹۸ ریال بسته شد.
بیمه میهن ۳٫۴۶ درصد افزایش داشت و با حجم معاملات ۲,۵۰۰ سهم به ارزش ۳ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم ۱,۱۹۵ ریال بود.
در بیمه دانا ۱,۳۷۲ سهم به ارزش ۶ میلیون ریال داد و ستد شد که این نماد  با کاهش ۰٫۰۲  درصدی و با قیمت پایانی ۴,۵۷۴ ریال بسته شد.
بیمه آسیا با افزایش با حجم ۱۰ سهم و با قیمت پایانی ۲,۷۸۲ ریال، به کار خود پایان داد.
اما، در کلیت بازار سرمایه باز هم شاخص منفی شد و شاخص کل بورس با ۰٫۵۵ درصد کاهش به رقم ۳۱۰۹۶ رسید. کاهش نرخ دلار در بازار، کاهش نسبی بعضی قیمتها در بورس کالا و عدم وجود خریدار برای بلوک ۱۷ درصدی پالایشگاه بندر عباس از جمله دلایلی رکود بازار امروز بود. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به مپنا با ۱۳واحد  و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به ملی صنایع مس با ۷۴ واحد تأثیر بود. همچنین در معاملات امروز تعداد ۴۶,۲۵۱ میلیون سهم به  ارزش ۹۴۶,۷۹۲٫۹۵ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.