معامله ۱۷۸ میلیون سهم در تالار شیشه ای

سه شنبه ۲۳ خرداد – ۰۴:۵۷:۵۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

تداوم رونق در بازار؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- برای دومین روز متوالی متغیرهای بورس اوراق بهادار تهران سبزپوش شدند تا از نگرانی های سهامداران کاسته شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شاخص کل امروز متاثر از معاملات نمادهای سرمایه گذاری البرز، گروه بهمن، گروه صنعتی بارز، کالسیمین، توسعه معادن روی ایران، بانک پاساگارد و پتروشیمی شازند با رشدی ۲۸ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۴۰ واحد رسید.
در بازار امروز شاخص صنعت نیز با رشدی ۲۴ واحدی در رقم ۲۱ هزار و ۶ واحدی ایستاد و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر نیز امروز رشدی کمتر از یک واحدی را تجربه کرد.
شاخص های بازار اول و دوم نیز با رشد ۲۵ واحدی مواجه شدند. در نتیجه این رشد شاخص بازار اول به رقم ۲۲هزار و ۲۴ و شاخص بازار دوم به عدد ۳۵ هزار و ۵۶۱ واحد رسید.
همچنین در بازار امروز معاملات نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی اصفهان و توسعه معادن و فلزات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص از رشد بیشتر آن جلوگیری کردند.
معامله گران امروز ۱۷۸ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۹۳۱ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۶۹۳ میلیارد و ۹۲۶ میلیون و ۱۵۳ هزار ریال در ۱۰ هزار و ۷۱۶ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند. در نتیجه ارزش روز بازار نیز به رقم یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال رسید.
بر اساس این گزارش، از ۱۷۸ میلیون سهمی که امروز مورد داد و ستد قرار گرفت بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ملی مس، ایران ترانسفو، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، گسترش نفت و گاز پارسیان، کالسیمین، حق تقدم ماشین سازی اراک، سرمایه گذاری ملت، سامان گستر اصفهان و سایپا بود.
معامله گران بیشترین بازدید را از روند معاملات بانک ملت، سایپا، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، کالسیمین، ذوب آهن، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، ایران ترانسفو و سرمایه گذاری ملت داشتند که باعث شد این نمادها ، به عنوان پربیننده ترین نمادهای بازار امروز باشند.
صدرنشینان بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای گروه صنعتی بارز، سرمایه گذاری البرز، حمل و نقل توکا، فرآورده های مواد معدنی ایران، توسعه معادن روی ایران، قند نیشابور، کابل البرز، تولید مواد اولیه دارو پخش و گروه بهمن بودند.
این در حالی بود که نمادهای حق تقدم موتورسازان تراکتورسازی، شهد، پتروشیمی اصفهان، کاشی سعدی، چینی ایران، الکتریک خودرو شرق، ماشین سازی نیرومحرکه، سامان گستر اصفهان، قند اصفهان و حق تقدم ماشین سازی اراک با بشیترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات امروز قرار گرفتند.
طولانی ترین صف های خرید بازار نیز متعلق به نمادهای گروه بهمن، فولاد آلیاژی، لیزینگ ایران، فرآوری مواد معدنی، قند پیرانشهر، قند نیشابور، سیمان فارس، صدرا، توسعه معادن روی و نئوپان ۲۲ بهمن بود.
این در حالی بود که نمادهای پتروشیمی اصفهان، قند مرودشت، نفت بهران، گروه صنعتی ملی، قند تربت جام، قند شیرین خراسان، سرمایه گذاری البرز، شهد و پتروشیمی پردیس با بی مهری سهامدارانشان در طولانی ترین صف های فروش قرار گرفتند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۲۱۶۵۷۵۰۰۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.