معاهده صلح کمپ دیوید بازنگری می شود

یک رهبر بلندپایه گروه اخوان المسلمین در مصر اعلام کرد این کشور به احتمال زیاد در زمینه تعدیل معاهده صلح کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی بازنگری خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، “عصام عریان” معاون رئیس حزب آزاد و عدالت وابسته با گروه اخوان المسلمین گفت:‌« مصر به احتمال زیاد برای تعدیل در معاهده صلحی که ۳۳ سال قبل بین قاهره و تل آویو امضاء شده است تلاش خواهد کرد.

عریان افزود: من معتقدم که این معاهده از قدرت مصر برای دفاع از منطقه سیناء جلوگیری می کند.
 
وی حمله مسلحانه ای را که هفتم ماه اوت کنونی در منطقه سینا رخ داد و بر اثر آن شانزده سرباز مصری کشته شدند بسیار خطرناک توصیف و تاکید کرد این حادثه سوال های زیادی را درباره مفاد معاهده صلح با اسرائیل ایجاد می کند.

این رهبر گروه اخوان المسلمین افزود: این برای نخستین بار است که به سربازان مصری در منطقه سیناء حمله می شود ، این اقدامی واقعا خطرناک است و شاید پرسش های زیادی را درباره مسایل مربوط به ارتش مصر در منطقه سینا و قدرت آن برای حفظ و تاکین امنیت مرزها ، قدرت آن برای حل مشکلات مردم مصر در این منطقه ، توسعه شبه جزیره سینا و معاهده صلح با اسرائیل مطرح کند.

“عریان” در همین حال اقدام محمد مرسی رئیس جمهور مصر در برکناری برخی از مقامات نظامی و امنیتی مصر را دلیلی بر قدرت وی به عنوان بالاترین مقام این کشور دانست.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.