معاونان وزیران خارجه ایران و افغانستان بر گسترش مناسبات دوجانبه تاکید کردند

فروردین ۱۴۰۳

در پایان سفر ارشاد احمدی به تهران و در بیانیه‌ای مشترک

در پایان سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان، بیانیه مشترک معاونان وزیر امور خارجه دو کشور صادر شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ممتاز نیوز، در این بیانیه آمده است: آقای ارشاد احمدی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان بنا به دعوت معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و به منظور تحکیم و گسترش مناسبات دوجانبه و هم‌چنین تداوم مشورت‌ها در عرصه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ تیرماه به تهران سفر کرد. با انجام این سفر نشست کمیته مشورت‌های سیاسی دو کشور به ریاست معاونان وزیران خارجه نیز برگزار شد.

تقویت همکاری‌های منطقه‌یی، موافقت با برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران، نشست مشترک کنسولی در کابل، ارتقای همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله: آب، انرژی، تجارت، برنامه‌ریزی برای نشست آتی حمل و نقل، همکاری بین موسسات آموزش دیپلماتیک دو کشور از جمله محورهای مورد توافق در جریان این سفر بود.

دو طرف هم‌چنین بر تقویت و استمرار همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه علیه تروریسم و افراط‌گرایی و نیز مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

در این سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود، با صالحی، وزیر امور خارجه، جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و عبداللهی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و سلیمان‌پور، رییس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه دیدار و راه‌های گسترش روابط و همکاری‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ارشاد احمدی در این دیدارها، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت افغانستان را در دهه‌های قبل ستود و ابراز اطمینان کرد روابط دوستانه و برادرانه دو کشور همسایه بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.