معاونت هنری مسئولان کشور را به دوران دفاع مقدس برد

۱۴م دیماه ،

مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور در بازدید از نمایشگاه ˝جلوه جمال˝، در قالب هنرهای تئاتر، موسیقی و تجسمی از بخش‌هایی بازسازی شده‎ از دوران دفاع مقدس بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نمایشگاه یادواره “جلوه جمال” که در محوطه باز تالار وحدت بر پا بود با حضور حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسن ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، محمد جعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چند تن از هنرمندان و مسئولان هنری کشور، به کار خود پایان داد.

مسئولان هنری و سیاسی کشور در بازدید از نمایشگاه جلوه جمال با استفاده از هنرهای مختلف وارد فضایی بازسازی شده از دوران دفاع مقدس شدند. شاید هیچ کدام از حاضران در این نمایشگاه تا کنون با چنین بازسازی ملموسی از دوران دفاع مقدس و رشادت رزمندگان دوران جنگ از نزدیک مواجه نشده بودند.

حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدار از نمایشگاه جلوه جمال در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین اظهار کرد: صحنه های دفاع مقدس با گذشت زمان فراموش نمی شوند و این هنرمندان می باشند که در فرصتی مانند “جلوه جمال” می توانند با بهره گیری از هنر خود به بازسازی فضای دوران دفاع مقدس بپردازند و همه بازدید کنندگان را به فضای جنگ ببرند.

وی ادامه داد: این از ظرفیت های هنر است که در این نمایشگاه به وضوح دیده شد. این نمایشگاه در اپیزودهای گوناگون فرازهایی از دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشت که این اپیزودها علاوه بر صحنه های نبرد به فداکاری های پشت جبهه هم پرداخته بود.

شاه آبادی دربارهٔ هدف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه یک بار دیگر دل های ما را به دوران دفاع مقدس برد و همه آسودگی ما مدیون رشادت های کسانی است که در آن دوران از جان خود برای آزادی و سرافرازی ایران گذشتند.

وی افزود: یادواره “جلوه جمال” و نمایشگاهش تلاش کرد تا شهیدان هنرمند را به جامعه معرفی کند. در واقع این یادواره اظهار اردات به حدود ۷۵۰ شهید از خانواده هنرمندان بود که به سبب بهره گیری صحیح از هنرهایی مانند تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی در فضایی زنده و ملموس از جذابیت بسیاری برخوردار بود.

معاون هنری وزیر ارشاد دربارهٔ شناسایی هنرمندان شهید در قالب یادواره “جلوه جمال” گفت: یادواره “جلوه جمال” توانسته از میان ۷۵۰ شهید هنرمند که نام و مشخصاتشان به ثبت رسیده آثاری از ۳۱۰ شهید را گرداوری کند که این آثار با کتاب اول این یادواره معرفی شدند.

وی ادامه داد: در سال های آینده امیدواریم بخشی از زندگی این هنرمندان شهید را با بهره گیری از هنرهای مختلف نشان دهیم تا الگویی برای جامعه هنری و جامعه ایرانی کشور باشند، زیرا آنها هم هنر شهادت و هم قدرت خلق اثر هنری را داشتند.

نمایشگاه یادواره جلوه جمال با همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه ۶ دی با حضور محمود احمدی نژاد؛رییس جمهور، سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزیر ارشاد، سید محمد حسن ابوترابی؛ نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، داریوش ارجمند، داوود رشیدی و جمعی دیگر از مسئولان و هنرمندان افتتاح شده بود و تا امروز چهارشنبه ۱۳ دی در تالار وحدت ادامه داشت.

معاون هنری وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان هنری پس از دیدن نمایشگاه “جلوه جمال” به تالار وحدت رفتند تا نمایش “سردار مهر و ماه” نوشته محمدرضا کوهستانی و کارگردانی حسین پارسایی را ببیند.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.