معاون آموزشی وزیر علوم: آزمون نیمه متمرکز دکتری حذف نمی‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

IMG_7715_jpg.jpg

معاون آموزشی وزارت علوم در پی ارسال نامه جمعی از اعضای هیات علمی فعال در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها برای اصلاح نحوه برگزاری آزمون دکتری، گفت: بعید می‌دانم در جهت حذف آزمون نیمه متمرکز دکتری و بازگشت مجدد به نحوه پیشی آزمون دکتری تصمیمی اتخاذ شود، اما به هر حال در این بحث مسوولان وقت باید تصمیم بگیرند و پاسخگو باشند.

دکتر حسین نادری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری طی ۲ سال قبل، گفت: پس از هر آزمون کمیته‌ای تشکیل و بررسی‌ها و نظرسنجی‌های لازم از دانشجویان و اساتید انجام می‌گیرد که در این زمینه از آزمون نیمه متمرکز دکتری نیز نظرسنجی به عمل آمد که نتیجه آن در آزمون بعدی دکتری لحاظ خواهد شد.

وی در خصوص وزن برگزاری مراحل کتبی و مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری، گفت: در حال حاضر وزن آزمون مصاحبه بیش از کتبی است و در این بحث نظرهای مختلفی مطرح است. به گونه‌ای که داوطلبان خواستار افزایش وزن آزمون کتبی و از سوی دیگر اساتید خواستار افزایش سهم مرحله مصاحبه برای پذیرش داوطلبان می باشند.

نادری‌منش ادامه داد: نظراتی نیز در زمینه سهم برابر دو مرحله مصاحبه و کتبی آزمون دکتری مطرح شده است که در نهایت تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار ایسنا، جمعی از اعضای هیات علمی فعال دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها برای اصلاح آزمون دکتری پیشنهاداتی را به سازمان سنجش ارسال نموده‌اند که در پیشنهاد اول بحث بازگشت نحوه برگزاری آزمون دکتری به روش سابق و پذیرش دانشجو صرفا از طریق دانشگاه‌های پذیرنده عنوان شده است. پیشنهاد دیگری مطرح شده است مبنی بر اینکه آزمون سازمان سنجش صرفا شامل مواد آزمون عمومی در دوره کارشناسی باشد و سازمان سنجش به دروس اختصاصی دوره‌ کارشناسی ارشد ورود پیدا نکند، چرا که دوره‌های کارشناسی ارشد، دوره‌های پژوهشی است و در این میان وظیفه سازمان سنجش، برگزاری آزمون در این حوزه نمی باش. به عبارت دیگر پیشنهاد این است که حداکثر ۲۵ درصد وزن نهایی نمره مربوط به آزمون سازمان سنجش و ۷۵ درصد مابقی به دانشگاه‌ها واگذار شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.