معاون آموزشی وزیر علوم: اولویت وزارت علوم توسعه آموزش عالی در مناطق دور از مرکز است

۳۰م دیماه ،

IMG_7715_jpg.jpg

نشست روسای دانشگاهها، موسسات و مراکز آموزش عالی استان هرمزگان با حضور معاون آموزشی و مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم در پردیس دانشگاهی قشم به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم در این نشست اظهار داشت: اولویت وزارت علوم توسعه آموزش عالی در مناطق دور از مرکز می‌باشد که در راستای طرح آمایش آموزش عالی توسعه پایدار و عدالت محورانه و همه جانبه صورت می‌گیرد.

وی افزود: در استان هرمزگان که تا سال ۷۰ یک موسسه آموزش عالی نداشته است، اکنون و به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل می باشند.

نادری منش افزود: در نظر ما همه اقصی نقاط کشور مهم می باشند لذا برای توسعه آموزش عالی در همه کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم و با اجرای طرح آمایش آموزش عالی توسعه متوازن آموزش عالی در کشور انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست دکتر احمد نوحه گر رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: استان هرمزگان یک استان استراتژیک با پتانسیل‌های بالاست و توسعه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از مهمترین بسترهای توسعه این استان می‌باشد.

وی افزود: روند روبه رشد دانشجو در استان هرمزگان بی نظیر است زیرا استانی که تا سال ۷۱ هیچ مرکز آموزش عالی نداشته است هم اکنون بیش از ۹۰ هزار نفر دانشجو دارد واین در حالی است که استانهای همجوار ما که از سال ۵۴ دارای مراکز آموزش عالی بوده‌اند هم اکنون ۶۰ هزار دانشجو دارند و این نشان‌دهنده آن است که این استان دارای پتانسیل‌های فراوانی است.

وی در ادامه در خصوص سند آمایش آموزش عالی اظهار داشت : این مقوله نیاز به مدیریت دارد و باید سبب توسعه پایدار آموزش عالی در کشور شود که این امر نیاز به زیر ساختهایی دارد که باید فراهم شود.

گفتنی است در این نشست روسای دانشگاهها، موسسات و مراکز آموزش عالی استان هرمزگان نقطه نظرات و دیدگاههای خود را پیرامون مسائل آموزش عالی این استان مطرح و درخواستهای مورد نیاز در خصوص جذب اعضای هیات علمی، توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی را با معاون آموزشی وزیر علوم در میان گذاشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.