معاون اداره اوقاف تهران: قرآن نقش بسزایی در ارتقای روحیه معنوی دارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

10-433.jpg

مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دروه مسابقات قرآن کریم با حضور داوران، متسابقین، و مسوولان اداره کل اوقاف استان تهران با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاری بین‌المللی مصطفی یادگاری و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران، برگزاری این مسابقات را فرصتی بی نظیر برای نجات جامعه از ناپاکی‌ها عنوان نمود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در ارتقاء روحیه معنوی و گرایش iبه سمت مباحث قرآنی از قبیل حفظ و قرائت قرآن نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه با مهم شمردن برگزاری اینگونه مسابقات افزود: با پیروی از سنت و سیره نبوی و نقش آن در اصلاح فرد و اجتماع می‌توان iبه شاخصه جامعه پویا که همان راه رسیدن iبه قرآن و اهل بیت است، پیشی گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران با اشاره iبه این‌که «یکی از مباحث مهمی که می‌تواند در ترویج و نهادینه شدن موضوعات قرآنی در جامعه اسلامی‌مان نقش مهمی را ایفا کند» افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در ارتقاء روحیه معنوی و گرایش iبه سمت مباحث قرآنی از قبیل حفظ و قرائت قرآن نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره iبه داستان کربلا و حضرت سیدالشهدا (ع) و همچنین داستان حضرت ابراهیم (ع) افزود: ما در مبارزه با شیطان نیازمند دو سلاح کارآمد قرآن و اهل بیت هستیم.

حسینی با بیان این‌که «بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) در حدیثی iبه سه محور تلاوت کتاب خدا، نگاه نمودن iبه چهره پیامبر خدا و انفاق مال در راه خدا برای کسب رضایت الهی اشاره می‌کند» تصریح نمود: برای رسیدن iبه مرحله اخلاص باید تلاشی مضاعف داشته باشیم.

وی افزود: بحمدالله مسابقات قرآن کریم امسال نسبت iبه سال قبل رشد خوبی داشته است، اما ۴۰ هزار شرکت نماینده با وجود ۱۲ میلیون نفر جمعیت تهران در شان جامعه اسلامی ایران نمی باش و باید گوی سبقت را در کار خیر از یکدیگر برباییم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران در پایان خاطرنشان نمود: امروزه با تلاش در عرصه قرآنی باید iبه گونه‌ای رفتار کنیم که در بطن جامعه منش قرآنی حفظ شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.