معاون اداره کل زندان‌های کرمانشاه: فرهنگ عاشورایی در تغییر نگرش مددجویان تاثیر گذار است

۰۱م آذر ،

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های استان کرمانشاه بیان اهداف قیام عاشورا و اشاعه فرهنگ عاشورایی را در ارتقاء امور معنوی و مذهبی مددجویان، تغییر نگرش و بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه موثر دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه کرمانشاه، فرامرز موسیوند معاون اصلاح و تربیت زندان های استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم با اشاره به فلسفه وجودی قیام عاشورا و تاکید بر ابعاد معنوی این ایام اظهارکرد: اداره فرهنگی زندان‌های استان کرمانشاه در اجرای سیاست‌های اصلاحی و تربیتی سازمان و بهره‌مندی کارکنان و مددجویان از فیوضات ایام محرم، هر ساله با دعوت از روحانیون، سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت زمینه ترویج هرچه بیشتر فرهنگ دینی و عاشورایی را در سطح زندان های استان فراهم می‌کند.

موسیوند افزود: برگزاری مراسم‌های مختلف نوحه خوانی، سینه زنی، تعزیه و سخنرانی و غیره در رثای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در زندان‌ها و بیان اهداف قیام عاشورا توسط سخنرانان، علاوه بر ارتقاء امور معنوی و مذهبی مددجویان دارای نقش تربیتی و اصلاحی بوده و در تغییر نگرش آنان بسیار تأثیرگذار است.

وی فرهنگ عاشورایی و برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری در ایام محرم در مراکز تأمینی و تربیتی را زمینه ساز تأمین نیازهای معنوی و عاطفی مددجویان، خودشناسی و ارتقاء سلامت روحی و روانی آنان دانست.

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های استان کرمانشاه خلاء امور معنوی را از جمله مشکلات اغلب مددجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: مناسبت‌ها و ایام مذهبی تذکر و موعظه است و پاسداشت این ایام و جهت‌دهی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی به محوریت دینی و مذهبی از اهم اهداف مورد نظر است.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد که مددجویان با حضور فعال در مراسم‌ها و عزاداری‌ها از برکات معنوی این ایام در جهت انتخاب مسیر درست زندگی و بازگشت شرافتمندانه به جامعه بهره برداری کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.