معاون استاندار:اصفهان، ایستگاه اصلی کریدور حمل و نقل ریلی خاورمیانه است

۱۶اردیبهشت،

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز دوشنبه در یازدهمین مجمع منطقه ای روسای راه آهن های خاورمیانه عضو انجمن بین المللی حمل و نقل ریلی(UIC) در اصفهان افزود: این استان با توجه به این ظرفیت خود آمادگی کامل دارد تا نقش اساسی را در این زمینه ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه اهمیت برنامه ریزی برای حمل و نقل ریلی ایران نسبت به سایر شکل های حمل و نقل دو چندان شده است، اظهار کرد: تا ابتدای امسال در کشور ۵۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر انواع راه و راه آهن ساخته شده که تا هشت سال پیش ۳۷ هزار و ۱۰۹ کیلومتر بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۸۴ لکوموتیو، ۶۳۵ واگن مسافری و سه هزار و ۶۶۶ واگن باری به ظرفیت ریلی کشور اضافه شده است.

معاون استاندار اصفهان گفت: این استان با قرارگیری در کریدور ترانزیت شمال جنوب و شرق به غرب ایران و دارا بودن زیرساختهای مناسب مانند ۹۴۵ کیلومتر خطوط ریلی و ۳۳ درصد سهم در تخلیه واگنهای باری کشور و پروژه راه آهن سریع السیر اصفهان – تهران – مشهد ، حساسترین موقعیت را در بین دیگر مناطق کشور دارد.

وی افزود: این موقعیت ژئوپولیتیک سبب شده تا استان اصفهان بعنوان مرکز ترانزیت جاده ای و ریلی کشور مطرح باشد.

جمالی نژاد با بیان اینکه توسعه پایدار در مناطق شهری و غیرشهری با گونه حمل و نقل پایدار مانند ریلی راحت تر میسر می گردد، اضافه کرد: این فناوری در مدیریت شهرها و مناطق بزرگ از جمله مواردی است که ارزش تبادل نظر و همگرایی در سطح خاورمیانه و جهان را دارد.

وی تصریح کرد: کشور بزرگ ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بعنوان کشوری در حال توسعه، نیازمند زیرساختهای مستحکم در صنعت حمل و نقل است.

به گفته وی، حمل و نقل ریلی با گستره وسیع خود و ویژگیهای منحصر بفردی که نسبت به دیگر انواع روشهای حمل و نقل دارد یکی از صنایع مادر کشور محسوب می گردد.

وی بیان کرد: سند چشم انداز و برنامه ریزی بلند مدت حمل و نقل ریلی ایران، تبلور اهداف، جهت گیری ها، اولویتها و برنامه ریزی های توسط این حوزه در یک بازه زمانی بلند مدت بشمار می آید و دقت فراوانی در تدوین آن شده است.

یازدهمین مجمع منطقه ای روسای راه آهن های خاورمیانه عضو انجمن بین المللی حمل و نقل ریلی(UIC) روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت به میزبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اصفهان برگزار شد.

پ/۷۱۴۸/ ۶۰۷

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.