معاون استاندارگلستان: از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت می گردد

۲۰فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈعبدالرضا دادبودˈ روز سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شده بود افزود: تعدادی پروژه مهم عمرانی در شهرستان گنبدکاووس از سوی بخش خصوصی در حال انجام است که در استان کم نظیر ویا بی نظیرهستند.

وی که از پروژه های هایپرمارکت و نیز موج های آبی این شهرستان دیدن کرده بود، افزود: این دو پروژه از نیازمندی های استان بودند که بخش خصوصی با سرمایه گذاری و نیز تلاش بسیار بسیار در حال تحقق آنها می باشند.

دادبود گفت: این پروژه ها علاوه برآنکه به نیازمندی های منطقه و استان پاسخ گو خواهند بود، موجی توسعه بخش گردشگری و نیز اشتغال خواهند شد.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان افزود: باید از بخش خصوصی حمایت ویژه شود ودر این راستا استانداری گلستان و فرمانداری های تابعه از هر گونه کمک به سرمایه گذاران دریغ نخواهند کرد.

وی به راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه کلاله اشاره کرد و گفت: اکنون که پروازهای این فرودگاه با پیگری های فراوان راه اندازی شد، باید مورد استفاده مردم گیرد تا این شرکت های هوایی باردیگر به خاطر عدم صرفه اقتصادی پروازها را تعطیل نکنند.

معاون استاندار گلستان از مدیرکل گردشگری استان خواست تا شرکت های فعال در گردشگری را برای استفاده از پروازهای این فرودگاه ترغیب کند تا پروازهای موجود با تمام ضرفیت انجام شود.

ˈقربان عباسی ˈ مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان نیز گفت: استفاده از سدهای منطقه گلستان در امر سرمایه گذاری برای جذب گردشگر یکی از برنامه های این اداره کل است.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی سد گلستان گنبدکاووس را به یکی از مناطق نمونه گردشگری پیشنهاد داده است که در صورت تصویب و اجازه به سرمایه گذاران ، بستر خوبی برای این امر فراهم خواهد شد.

عباسی گفت: استفاده از سد ها برای سرمایه گذاران شرایطی دارد که اجاره حد اقل ده سال یکی از پیشنهادهای آنهاست.

مسوول امور سد های استان گلستان نیز در خصوص استفاده از بستر تاسیسات آبی گفت: سد گلستان در درجه اول برای آبیاری و نیز کنترل سیلاب ساخته شده ودر مرتبه بعد در صورت عدم مشکل امکن سرمایه گذاری برای امور دیگر بدون مشکل است.

ˈمحسن حسینیˈ گفت: شرکت آب منطقه ای گلستان به منظور استفاده از تاسیسات آبی در امور گردشگری از چند سال اقداماتی را انجام داده که پروژه سد کبودوال آماده افتتاح و دو پروژه دیگر نیز در حال مطالعه می باشند.

وی گفت: سرمایه گذاران برای انجام سرمایه گذاری باید ماهیت حقوقی خود را مشخص کنند و سپس برای انجام مذاکره مراجعه کنند.

فرماندار گنبدکاووس نیز گفت: گنبدکاووس بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

ˈنورالله نوراللهیˈ افزود: تعدادی سرمایه گذار در این شهرستان در صدد سرمایه گذاری در امر گردشگری می باشند که نیازی به استفاده از تسهیلات دولتی نداشته و صرفا به جهت خدمت وارد میدان شده اند.

وی استفاده از سدگستان و نیز دیگر اماکن موجود شهرستان را نیازمند همکاری دستگاه های دولتی دانست خواستار همکاری آنها با سرمایه گذاران شد.

در این جلسه مقرر شد همایش ملی صنعت گردشگری در ۲۵ اردیبهشت در گالیکش برگزار شود.

احداث پارک موزه ملی در بوستان گنبدکاووس و نیز تعیین تعرفه برق مناطق گردشگری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

۶۰۰/ ۶۲۲/

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.