معاون استاندار استقرار فدراسیون کبدی در سیستان و بلوچستان را خواستار شد

به گزارش ایرنا، ˈمحمود میریˈ روز پنجشنبه در نشست استانی هم اندیشی جوانان که در سرسرای خاتم استانداری برگزار شد، گفت: اگر سیستان و بلوچستان نمی تواند در همه رشته های ورزشی تیم قدرتمند و سازمان یافته ای داشته باشد اما از تیم مستعد و قابل قبولی در ورزش کبدی برخوردار است.

وی بیان کرد: اکنون ورزش کبدی در کشورهای پاکستان، هند و منطقه سیستان طرفداران بیشماری دارد که این مناطق به نوعی قطب این رشته ورزشی در دنیا به شمار می روند.

او اظهار داشت: جوانان علاقه مند به رشته کبدی در منطقه سیستان علی رغم نبود امکانات و نداشتن بنیه مالی قوی تیم ورزشی راه اندازی کرده و همواره یکی از مدعیان کسب رتبه های برتر مسابقات لیگ بوده و هستند.

وی گفت: با وجود علاقه مندی و استعدادهای فراوان ورزش کبدی در شمال سیستان و بلوچستان و نزدیکی استان به کشورهای پاکستان و هندوستان استقرار فدراسیون کبدی در این منطقه ضروری است.

معاون استاندار همچنین با اشاره به وجود طرفداران فراوان رشته کریکت در چابهار و کنارک گفت: کریکت بازان سیستان و بلوچستان نیز نیازمند امکانات و توجه بیشتر از سوی مسوولان ورزشی هستند.

میری با اشاره به امکانات فراهم شده در حوزه علمی و دانشگاهی برای جوانان سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه این استان دومین جمعیت دانشجویی کشور را بعد از دانشگاه تهران دارد و از زیباترین سایت های دانشگاهی ایران به شمار می رود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای پنج دانشگاه سراسری زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که بزودی دانشکده صنعت و معدن شهرستان خاش نیز به شمار دانشگاهها افزوده خواهد شد.

او ایجاد پارک علم و فناوری را از مصوبات سفر دوم هیات دولت به سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این مرکز در نظر گرفته شد که تاکنون دو میلیارد ریال اختصاص یافته و برای ایجاد زیرساخت های این مجموعه هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد مراکز رشد فناوری در سیستان و بلوچستان گفت: یک مرکز رشد در استان فعال بوده و زمینه راه اندازی سه مرکز رشد دیگر نیز فراهم شده است.

معاون استاندار با اشاره به راه اندازی بنیاد ملی نخبگان در سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته بزودی مقدمات ایجاد این بنیاد در استان فراهم می شود.

وی ادامه داد: حضور کمرنگ جوانان نخبه و مبتکر منطقه در جشنواره های علمی علی رغم وجود استعدادها و خلاقیت های بی نظیر در سیستان و بلوچستان باعث شد که قابلیت های این استان به طور کامل معرفی نشود.

او با تاکید بر توجه ویژه مدیریت عالی سیستان و بلوچستان به مسایل مربوط به جوانان بیان کرد: امسال با پیگیرهای مستمر استاندار برای نخستین بار جوانان مبتکر و خلاق منطقه در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی ˈعلم تا عملˈ حضور یافتند و رتبه های قابل توجهی کسب کردند.

محمدی، نماینده نهاد ریاست جمهوری نیز در این نشست با تاکید بر توجه ویژه مقام عالی دولت نسبت به مشکلات و مسایل جوانان گفت: گزارشات نشست های هم اندیشی جوانان استانها بدون واسطه به شخص رییس جمهوری ارایه می شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگانی از جوانان در حوزه های فرهنگ و هنر، ورزش و نخبگان در قالب پرسش و پاسخ به ارائه دغدغه‌ ها، انتظارات و پیشنهادات خود در راستای ساماندهی و تقویت امور جوانان پرداختند.

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای پیام /*

Sports@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.