معاون اشتغال کمیته امداد: ۶۰ درصد جمعیت کشور دنبال کار نیستند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: اینکه ۶۰ درصد جمعیت کشور دنبال هیچ کاری نباشند، شبه‌فاجعه محسوب می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد: ۶۰ درصد جمعیت کشور دنبال کار نیستند

به گزارش مملکت آنلاین، مرتضی فیروزآبادی امروز در حاشیه سفر خود به کاشمر با بیان اینکه مساله فرهنگ کار در ایران موضوعی بسیار جدی است، افزود: بر اساس آمار سال ۱۴۰۰ در کشور ۵۹.۱ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال ایران غیرفعال اقتصادی هستند و اصلا دنبال کار نیستند.

وی عنوان کرد: از منظر ملی برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد این وضعیت قابل قبول نیست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه چنین آماری بین زنان و مردان کشور تکان‌دهنده است، تصریح کرد: هر چند بیکار به کسی گفته می‌شود که دنبال کار باشد ولی شغل پیدا نکند اما در حال حاضر از هر سه مرد یک نفر اصلا دنبال کار نیست.

وی همچنین در خصوص وضعیت اشتغال زنان خاطرنشان کرد: اکنون ۸۶.۷ درصد خانم‌ها اصلا دنبال کار نیستند. با این وضعیت می‌طلبد شرایط جامعه را به لحاظ فرهنگی تکان دهیم.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه نباید کار بانوان را مقابل فرزندآوری و نگهداری فرزند قرار داد، اظهار کرد: در حال حاضر به خانم‌ها می‌گوییم شما باید فرزندآوری و خانه‌داری کنید اما همین زن پس از فوت همسرش باید چه کند؟ بنابراین می‌طلبد بانوان در کنار فرزندآوری و خانه‌داری سایر مهارت‌ها را نیز فرا بگیرند.

وی با انتقاد از اینکه مدام گفته می‌شود به دلیل اینکه کسی دانشجو است، نباید کار کند و فقط باید به فکر تحصیل باشد اما در دنیا دانشجویان کار می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی مکلف است برای هر کس که می‌خواهد کار کند، زمینه‌های لازم را فراهم آورد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه فرهنگ کار هنوز در کشور مهجور است، تصریح کرد: برای تسریع برنامه کمی در کمیته امداد انسال سریع‌ترین ابلاغ اعتبارات امسال در مجموعه ما و دستگاه‌های مشابه اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.