معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور: ایران پیشرفت اربیل را پیشرفت خود می‌داند

۲۳ آبان ،

108349.jpg

معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور در ادامه مسافرت خود به استان اربیل عراق، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار و درباره گسترش سطح همکاری‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی سعیدلو در این دیدار با بیان اینکه “جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق از دیرباز روابط بسیار صمیمی و دوستانه‌ای داشتند”، اظهار کرد: تاریخ هر دو ملت سرشار از دوستی، برادری و مودت است و امروز نیز باید با استفاده از این سرمایه در جهتی افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی استفاده کرد.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عراق با بیان اینکه “جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، زیرساخت‌ها و علوم پیشرفته روز با اربیل همکاری‌های خود را گسترش دهد”، تصریح کرد: امروز ایران توانسته است پیشرفت‌های چشمگیری در همهی بخش‌های اقتصادی نائل آید از این رو آماده است تا همهی این فناوری‌ها را در اختیار ملت دوست و برادر اربیل قرار دهد؛ چراکه ایران پیشرفت اربیل را پیشرفت خود می‌داند.

سعیدلو در ادامه، بر لزوم افزایش سطح همکاری‌های ترانزیتی، تشکیل شرکت‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی، افزایش همکاری در حوزه نفت و انرژی و همچنین ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک تاکید کرد و افزود: افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی میان تهران – اربیل علاوه بر دو کشور، به نفع کشورهای منطقه نیز هست.

نیچروان بارزانی – نخست وزیر اقلیم کردستان عراق – نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از استان اربیل عراق، گفت: قطعاً افزایش همکاری‌های اقتصادی میان تهران – اربیل سبب گسترش مناسبات سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه “امروز اقلیم کردستان عراق آماده است تا در بخش‌های زیرساختی و سدسازی با جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خود را افزایش دهد”، اظهار کرد: ایران توانسته است در منطقه و حتی در جهان آن هم در بخش‌های مختلف به پیشرفت‌های بزرگی نائل آید از این‌رو ما آماده‌ایم ما در بخش‌های اقتصادی همکاری‌های خود را با ایران افزایش دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.