معاون انجمن مسلمانان چین: امام خمینی(ره) یک رهبر صلح دوست بود

به گزارش ایرنا، آقای ‘مصطفی’ جمعه شب در مراسم مسلمانان پکن به مناسبت فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی سخنانی درباره زندگی و شخصیت آن حضرت بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه امام در تمام دوران زندگی از تبعید گرفته تا مبارزه و رهبری همواره به ترویج اسلام ناب پرداختند، گفت: امام همیشه تلاش کردند که بین ملت های مسلمان وحدت و همبستگی وجود داشته باشد.

معاون انجمن مسلمانان چین با تاکید براینکه امروز روحیه وحدتی که امام دنبال آن بودند بیش از هر زمانی دیگری نیازجامعه اسلامی است، افزود: ما باید با وحدت دین اسلام را معرفی کنیم ،چهره مسلمین جهان را ارتقا ببخشیم و عزت و ارزش های اسلامی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به استمرار پایداری اندیشه و نظمی که امام خمینی ایجاد کردند، اظهارداشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی از خود میراث مادی بجای نگذاشتند بلکه از ایشان دو چیز گرانبها برای مردم ایران و ملت ها در سراسر جهان اسلام باقی مانده است.

وی افزود: یکی از این دو هدیه، سجاده امام است که هر مسلمان باید فکر کند آیا عملی که انجام می دهد به نفع دیگران و به نفع جامعه و مطابق شرع است .

وی دومین میراث امام امت را جمهوری اسلامی دانست و گفت، این نظام مستقل که در مقابل دنیای زورمداران ایستاده بسیار با ارزش است.

وی در پایان به روابط خوب بین چین و ایران اشاره کرد و تصریح کرد: مسلمانان چین و ایران در زمینه آداب ، رسوم و آموزش های دینی مشترکات زیادی دارند.

مصطفی افزود: ما باید برای تقویت مناسبات دو کشور در عرصه های مختلف از جمله روابط فرهنگی و آموزشی بیشتر تلاش کنیم.

در اجتماع مسلمانان شهر پکن به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام ، ‘مهدی صفری’ سفیر جمهوری اسلامی ایران و شمار زیادی از استادان دانشگاه ها و دانشجوان چینی حضور داشتند.

آساق ** ۲۷۵ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۷۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.